Maar voor de volledigheid:
1. Ik heb geen verzendmethode kunnen kiezen (er was dus gewoon 1 methode);
2. een afhaalpunt kiezen was ook niet mogelijk;
3. er is nog steeds geen bericht/bewijs dat het pakket is afgeleverd (er was geen track and trace)
Als er geen track and trace was en het was een pakket waarvoor u niet moest tekenen voor ontvangst, dan is het aan de koerier om te bewijzen dat hij het wel degelijk afgeleverd heeft.
Ik zou alleszins de webwinkel contacteren om te zeggen dat u er niet mee gediend bent dat een pakket (van zo'n grote waarde dan nog!) zomaar ergens neergepoot wordt. Zelfs al is het dan op uw eigendom, iedereen kan het meenemen.
Wel vreemd dat u voor een pakket van dergelijke waarde niet moest tekenen voor ontvangst.
Hoewel: vaak zet een koerier dan zelf een of andere krabbel en "zijn probleem" is opgelost. Heb ik ook al enkele keren meegemaakt.
In uw geval zou ik het zelfs een beetje gemeen durven spelen: de webwinkel laten weten dat u niets ontvangen hebt (maar alleen als het pakket achtergelaten werd op een plaats waar u bijna nooit komt).
Dat heb ik ooit eens gedaan voor een pakket van rond de € 250 dat achtergelaten was aan de deur van mijn tuinhuis. Het was een pakket waarvoor ik moest tekenen voor ontvangst. De koerier had zelf een krabbel gezet en beweerde dat die van de buurvrouw was. Hij noemde geen huisnummer maar de buurvrouw was "Ingrid". Wij wonen op nr 24, op nr 22 woont Ivonne en nr 26 (laatste huis) staat leeg. Het huis rechtover en dat ernaast staan leeg. Rest er alleen nog buurvrouw "Els" die altijd gaan werken is.
Ze hebben de koerier naar mij gestuurd en hij moest met schaamrood op de wangen toegeven dat hij het pakket aan het tuinhuis gelegd had en zelf ondertekend had.