Wie verantwoordelijk voor achterlaten pakket?

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

Re: Wie verantwoordelijk voor achterlaten pakket?

#16 , 22 feb 2018 19:03

- Bij je buren
- Op een veilige plaats (onder een carport, een afdakje, ...)
- In een afhaalpunt

dat zijn de keuzes die bpost u geeft om het pakje te leveren

http://www.bpost.be/site/nl/ontvangen/pakjes-ontvangen

Zie linker kolom helemaal onderaan
Er zijn webwinkels die je niet de keuze bieden tussen Bpost, PostNL, DHL, UP enz. Nederlandse webwinkels (en zo zijn er veeeeeeeeeeel) bv. werken meestal met PostNL.
Soms kan je een alternatief leveringsadres opgeven (bv. je werk of een ophaalpunt), maar niet altijd.
Ik heb al verschillende keren iets besteld dat geleverd werd door P*st** en nooit kon ik een ander adres invullen. Volgens de regels geeft P*st** het pakje dan af bij buren of nemen ze het weer mee zodat je een nieuwe aanbieding kan vragen. In beide gevallen moeten ze een bericht achterlaten.
Bij mij hebben ze dat nog nooit gedaan. Twee maal lag mijn pakket open en bloot aan de voordeur, een maal lag het bij mijn buren maar wist ik dat niet en een maal zijn ze zelfs niet eens aan de deur geweest en lieten ze mijn pakket achter bij buren hier 600 m vandaan.
In geen van deze gevallen werd een bericht achtergelaten.
Ook meegemaakt met P*st**: een fotoboek hadden ze in de brievenbus gestopt maar het stak er voor de helft uit omdat het te groot was. Het was op een dag dat het bijna onophoudelijk geregend heeft. Ik kwam thuis om 21.30 u en vond een doorweekt boek...

Met D** ooit meegemaakt dat mijn pakket in een krantenwinkel in een naburige gemeente lag. Ben ik te weten moeten komen via de webwinkel die het moest navragen bij hun leverancier die het moest navragen bij de koeriersdienst.

Conclusie:
- als je niet kan kiezen waar geleverd wordt, is het altijd fingers crossed;
- vaak worden de regels ivm afwezigheid van de bestemmeling niet nageleefd.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Consumenten Koop”