Wat is hier de juiste leverigsdatum nieuwe wagen

Ronny22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat is hier de juiste leverigsdatum nieuwe wagen

#1 , 20 feb 2018 18:47

Mijn zoon heeft op 21/10/2017 een nieuwe wagen gekocht.
Op de bestelbon staat leveringsdatum 10/01/2018
25% leveringstermijn erbij komt op 31/01/2018

Vrijwillig heeft hij zowel aan een privébank als aan de garage een krediet aangevraagd.
Kwestie van te kunnen vergelijken.

Doordat mijn zoon slechts 21 jaar oud is, wordt het krediet in eerste instantie geweigerd bij de garage en zou hij 5000 € moeten voorschieten, bij de bank is dit geen probleem.

Hierdoor beslist de eigenaar om de auto slechts te bestellen op 30/11/2018, wat de leveringstermijn automatisch doet verlengen naar 12/03/2018.

Reeds verschillende malen heb ik dit proberen te betwisten, zowel via bezoek aan de zaak als via mail.
Hij blijft bij zijn punt, alhoewel de verkoopsvoorwaarden het gebruikelijke voorschrijven.

Wie heeft gelijk, want ik vind dat hetgene dat op de bestelbon staat de echte leveringstermijn is.

Dit zou ik graag weten omdat de garage een vervangwagen heeft geleend aan mijn zoon en hij hier 425€ moet voor betalen.

mvg,
Ronny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 feb 2018 20:07

Staat dit effectief op de bestelbon die getekend is door uw zoon en de garage?
Of was dit een ongetekende bestelbon, die men vaak gebruikt als offerte?

Ronny22
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2018 20:19

Beste,

de bestelbon is wel degelijk ondertekend.

mvg,
Ronny

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 20 feb 2018 22:16

Dan is deze geldig voor beide partijen.

De verkoper aangetekend in gebreke stellen, waarbij je alle gemaakte kosten die je normaal niet zou moeten gemaakt hebben mocht de auto tijdig (inclusief 25% extra tijd op leverdatum) geleverd zijn, kunt terugvorderen, alsook kun je de ontbinding van de verkoop vragen ter zijn nadeel waarbij deze het eventuele voorschot binnen de 8 dagen moet terugbetalen.

Terug naar “Consumenten Koop”