Bpost veilige plaats

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Bpost veilige plaats

#16 , 07 feb 2018 10:34

Die foto bewijst toch niks ? Een postbode met minder goede bedoelingen legt het pakje daar, neemt de foto, en gaat met het pakje onder de arm vrolijk fluitend terug weg .

..
En daar gaan we terug rond de pot draaien :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 feb 2018 11:29

Die foto bewijst toch niks ? Een postbode met minder goede bedoelingen legt het pakje daar, neemt de foto, en gaat met het pakje onder de arm vrolijk fluitend terug weg ...
Op dat moment beschuldigt u de postbode van diefstal. Wie vordert, moet bewijzen. Dus tenzij u dan kan bewijzen dat de postbode het pakje terug weggenomen heeft, is de foto het bewijs dat het pakket weldegelijk afgeleverd is.

Dit is gelijkaardig met het aftekenen voor ontvangst. Mijn pakjesbezorger heeft mij mijn handtekening al zoveel zien zetten op zijn schermpje, dat hij dit ongetwijfeld zelf zeer goed zou kunnen benaderen. Als hij dus slechte bedoelingen heeft, kan hij perfect zelf tekenen voor ontvangst en het pakketje achterhouden. Ook dan bewijst een handtekening helemaal niets. Hoe ver wens je dan te gaan in het wantrouwen van uw postbode?

Het enige sluitende zou dan zijn dat er bij elke aflevering van het pakket een gerechtsdeurwaarder aanwezig is. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Milo72
Berichten: 1016

#18 , 07 feb 2018 13:02

Als het pakje door de postbode is aangevinkt als "afgeleverd op veilige plaats" en jij beweert dat het niet is afgeleverd, beschuldig je toch ook de postbode ? Van diefstal, van valsheid in geschrifte, ...

Als het WEL is afgeleverd, moet je klacht indienen tegen onbekenden wegens diefstal, maar dan is Zalando noch de Post hiervoor aansprakelijk.

Slotsom blijft: als je aangeeft dat BPost het pakket op een "veilige plaats" mag afleveren, aanvaard je alle bijhorende risico's en verantwoordelijkheden. Als je dat niet wil, moet je die optie maar niet aanvaarden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#19 , 07 feb 2018 13:06

Ik zou persoonlijk ook iedereen afraden die optie te kiezen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 07 feb 2018 13:07

Als het pakje door de postbode is aangevinkt als "afgeleverd op veilige plaats" en jij beweert dat het niet is afgeleverd, beschuldig je toch ook de postbode ? Van diefstal, van valsheid in geschrifte, ...
Inderdaad. Ook dat is al een brug te ver voor mij. Ik zie het nemen van foto's enkel als EXTRA bewijs dat het pakketje afgeleverd is.
Als het WEL is afgeleverd, moet je klacht indienen tegen onbekenden wegens diefstal, maar dan is Zalando noch de Post hiervoor aansprakelijk.
Heb ik inderdaad ook reeds gezegd in één van de vorige antwoorden.
Slotsom blijft: als je aangeeft dat BPost het pakket op een "veilige plaats" mag afleveren, aanvaard je alle bijhorende risico's en verantwoordelijkheden. Als je dat niet wil, moet je die optie maar niet aanvaarden.
Voila. Ik denk dat de meesten het daar over eens zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”