Geen gelijkvormigheidsattest nodig?

Bram123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen gelijkvormigheidsattest nodig?

#1 , 05 feb 2018 12:07

Hey,

Ik heb afgelopen week een tweedehandswagen gekocht.
De wagen was gekeurd voor verkoop, car pass zat erbij, alle papieren buiten het gelijkvormigheidsattest waren aanwezig.
Nu zag ik op het commentaar gedeelte van de keuring staan: voertuig niet onderworpen aan de verplichting om in het bezit te zijn van een gelijkvormigheidsattest of COC.

Nu was ik op het internet wat aan het rondneuzen of ik hier meer info over kon vinden maar ik vind niet echt een antwoord op mijn vraag.
De vorige eigenaar is een Belg maar in het onderhoudsboekje kon ik opmerken dat de 1e eigenaar (ik ben de 3e) een Fransman is.

Op de website van de keuring vond ik dit:
Buitenlands ingevoerd voertuig
Indien u de eigenaar bent van een buitenlands voertuig dat ingevoerd werd in België moet u de drie volgende documenten voorleggen als alternatief voor het Belgisch inschrijvingsbewijs :

het douanevignet 705
het buitenlands inschrijvingsbewijs
een gelijkvormigheidsattest

Nu heb ik geen van bovestaande attesten in mijn bezit. En vraag ik me af of ik deze moet bezitten? Aangezien de verzekering al rond is en morgen mijn plaat toekomt dacht ik dat alles in orde is maar nu begin ik toch te twijfelen.

Alvast bedankt als iemand hier meer over zou weten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 05 feb 2018 12:44

Wij bezitten ook een dergelijke wagen die we zelf hebben ingevoerd. Eens ingevoerd en gekeurd moet u geen van die documenten kunnen voorleggen. In sommige EU-landen wordt een CoC gewoon niet standaard bij een nieuwe wagen gevoegd; dit is een betalende (~ 300 EUR) optie.

Bij de keuring zal u wel ieder jaar moeten herhalen dat uw wagen is vrijgesteld, want ze moeten daar naar vragen wanneer u zich aanmeldt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”