Ik heb op 6 december 2017 een bestelling voor gordijnen geplaatst, in totaal voor meer dan 1000 euro. Men heeft toen gezegd dat er 3 weken wachttijd was. Ik heb toen een voorschot van 300 euro betaald met de kaart. Het kasticket heb ik nog.
Er is geen bestelbon, wel een duidelijke beschrijving in email.
Begin januari 2018 kreeg ik een mail met de melding dat de bestelling zou verlaat worden naar eind januari.
Eind januari 2018 kreeg ik een nieuwe email met daarin de mededeling dat de levering nog later zou zijn, het zou eind februari 2018 worden.
Ik heb daarop via mail gereageerd en aangegeven dat ik de 2 x opgeschoven datum als klant erg ongemakkelijk vind + gevraagd naar een compensatie, 5% korting op de eindfactuur (in het kader van klantvriendelijkheid...). Men heeft daarop aangegeven dit niet te willen doen.
Wat zijn mijn rechten? Kan ik de koop annuleren en mijn voorschot van 300 euro terug vragen wetende dat de levering bijna 2 maand later dan voorzien zal zijn? Kan ik überhaubt een schadevergoeding vragen?