voorschot privé-sauna

lasagne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

voorschot privé-sauna

#1 , 02 feb 2018 15:09

Beste,

Een tijdje geleden heb ik een overnachting in een privé-sauna geboekt en een voorschot betaald. Wegens ziekte heb ik deze reservering echter moeten annuleren. Op de website staat vermeld dat 48 uur op voorhand annuleren kosteloos is, waar ik ruim boven zat. Ik kreeg als reactie dat het voorschot bijgehouden zou worden tenzij de 3 sessies van 2 uur die vrijkwamen door de annulatie nog geboekt zouden worden, dan zou ik het voorschot krijgen in de vorm van een waardebon.

Ik heb terug gestuurd dat bijhouden van het voorschot toch niet hetzelfde is als een kosteloze annulatie, waarop hij antwoorde dat deze regel niet geldig is voor overnachtingen. Dit staat echter niet vermeld in de voorwaarden op de website. Er zijn vele uitbaters die het voorschot bijhouden indien niet tijdig geannuleerd wordt, wat ik ook begrepen had onder ''kosteloos annuleren voor 48uur''. Als er had gestaan dat er voor overnachtingen geldt dat er enkel terugbetaald wordt als alle sessies volgeboekt worden, hadden we misschien zelf vervanging kunnen zoeken of desnoods het risico nemen en zelf toch gaan (ik wou namelijk voor de 48 uur annuleren, ik wist niet hoe de ziekte zou vorderen). Nu heeft hij de sessies vrijgegeven en is er ééntje geboekt. Of dit betekent dat we het volledig voorschot kwijt zijn of dat we het toch deels terugkrijgen weet ik niet, er wordt niet meer gereageerd op onze emails.

Kan ik hier iets tegen beginnen of ben ik het voorschot kwijt?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 02 feb 2018 15:11

Hoe staat het exact verwoord in de voorwaarden?

lasagne
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2018 17:24

"Je kan tot 48 uur op voorhand nog een afspraak bijwerken of annuleren zonder dat deze dan aangerekend wordt."

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”