Garantie gelijkwaardig of nieuw?

versteldo
Topic Starter
Berichten: 10

Garantie gelijkwaardig of nieuw?

#1 , 02 feb 2018 14:03

Ik vind online niet meteen terug hoe het zit met vervangingsproducten bij defect, vooral in de beginperiode. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er een uitzondering was van 1 maand waarbij je een nieuw product moet krijgen, klopt dit?

Ik zit een beetje in een vervelende situatie, ik heb net geen maand geleden een nieuwe macbook pro gekocht waar ik wel eventjes voor heb moeten sparen. Het toestel is de eerste weken slechts licht gebruikt en daardoor heb ik niet meteen gemerkt dat 1 toets van het toetsenbord defect is (het pijltje omhoog, een toets die ik bijna nooit gebruik). Ik zou dit graag laten herstellen en vind het niet erg als ik het toestel daardoor even kwijt ben, of een nieuwe zou ik ook niet erg vinden (ik ben er zeker niet op uit). Wat ik wel absoluut wil vermijden is dat ik mijn toestel inleveren en een refurbished toestel in de plaats krijg zonder dat ik er enige inspraak in heb.. Ik heb dit namelijk al 2x ervaren met een telefoon. De meeste mensen zien hier geen probleem in en moest het toestel al wat ouder zijn zou ik het ook minder erg vinden, maar een maand na het neerleggen van zo'n fikse som een spiksplinter nieuw toestel met 5 cycli inruilen voor 'een opgeknapt exemplaar' zou ik erg oneerlijk vinden. Dan hou ik nog liever het toestel met de kapotte toets..

Ik heb morgen een afspraak bij een erkende hersteller (niet bij de verkoper want daar had ik al op dag 1 slechte ervaringen mee toen het nieuwe toestel in gesloten verpakking bij thuiskomst bekrast bleek te zijn en hij de schuld in mijn schoenen schoof) en zal daar hoogstwaarschijnlijk het toestel achterlaten en aangeven dat ik absoluut geen refurbished model terug wil, maar kan ik er iets tegen doen als ze me tóch een refurbished geven?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding