vermoeden van fraude eandis

jempitje
Topic Starter
Berichten: 7

vermoeden van fraude eandis

#1 , 01 feb 2018 16:58

ik woon nu al een paar jaar in gent, sinds ik hier kwam wonen, vroeg ik bij nu power een contract aan voor energie, ik kreeg een mailtje terug van hen dat het in orde was en dat zij de rest gingen regelen, een kleine maand later kreeg ik te horen dat ik niet kon aansluiten bij hen en dat ze de reden niet konden opgeven, de maand nadien kreeg ik opeens een brief in de bus van eanddis onder een valse naam als verbruiker, ter waarde van €450 en dit terwijl ik in een kleine studio woon, ik heb dan ook meteen contact opgenomen met eanddis, die vertelden mij dat ik dat gewoon moest betalen zonder meer, ook al stond het op een valse naam wat zij bevestigden, ik heb zo een facturen dan ook maanden aan een stuk gekregen van hen, en dan opeens was het veranderd naar mij naam, ik heb dan ook contact opgenomen met de ombudsdiensten, de klachtendienst van eandis, die laatste wist mij te vertellen dat eandis eender welke naam mag zetten op een factuur en dat die gewoon ook zonder meer moet betaald worden, nu hebben ze al ondertussen een budgetmeter en dergelijke komen plaatsen, ik moet nu meer dan €50 per weer betalen om elektriciteit te kunnen hebben, blijkbaar zou deze beslissing al voorbij een ocmw gepasseerd zijn, ik heb nadien ook vernomen dat ik aangezien ik bij een collectieve schuldbemiddelaar zet eandis normaal verplicht is met hem contact op te nemen om deze schuld te vereffenen, dit hebben ze echter ook niet gedaan, mijn collectieve schuldbemiddelaar wist totaal van niks en kan nu ook niets meer doen, bij eandis vertelden ze mij dat ze boven een collectieve schuldbemiddelaar staan en dat zij daar geen verantwoording moeten voor af leggen,

nu ja dit gezegd hebben zit ik hier nu door de schuld van eandis die een valse naam op een contract zet bijna in de koude en kan ik geen warm eten voor mij en mijn hondje maken,

heel erg bedankt hoor eandis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 01 feb 2018 17:42

Klopt de afrekening me uw meter? Uiteindelijk bepaalt de naam op de factuur niet alles, wie de elektriciteit verbruikt is belangrijker.

En euh, u zit met budgettaire problemen, maar u maakt warm eten voor uw hondje?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 01 feb 2018 18:02

U bent dus in CSR en hebt een bewindvoerder en u gaat ZELF een contract afsluiten.
Vermoedelijk hebt u nog energieschulden ? bij een maatschappij en dan kan u enkel terecht bij Eandis en Infrax en vermoedelijk ook met een budgetmeter.
Welke naam staat er dan op uw contract en wat hebt u getekend?

Reclame

jempitje
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 02 feb 2018 15:49

ten eerst ivm warm eten voor mijn hondje was bij manier van spreken, ten tweede, idd de afrekeningen klopten idd niet op de factuur, en ten derde ik had het contract afgesloten met de energieleverancier voor ik bij mijn csr kwam, en het enige van contract dat ik getekend heb was die van de energieleverancier, en niets meer,

Terug naar “Consumenten Koop”