Pagina 1 van 1
Niet geleverd meubel
Geplaatst: 29 jan 2018 11:53
door Marc13
Hello, een paar maand geleden kochten we 3 meubelstukken, van dezelfde kleur, als meubilair voor onze living. Na 2 weken werden 2 stukken geleverd, doch een kast, die op het moment van bestelling voorradig was, was er niet bij. Na verschillende keren telefoneren en aandringen op levering, bleek die kast achter onze rug verkocht en zelfs het toonzaal model bleek verkocht. Ondertussen is deze kast niet meer leverbaar, zelfs niet bij de leverancier. Wij staan nu met een half afgewerkt interieur.
Mijn vraag: Kunnen we op één of andere manier schadevergoeding vragen van de leverancier. De verkoopovereenkomst werd niet uitgevoerd ! Ik heb enkel een voorschot betaald.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Re: Niet geleverd meubel
Geplaatst: 29 jan 2018 12:01
door denlowie
Je kan het dubbel van je voorschot terug eisen.
En misschien proberen je meubels terug te geven en andere kopen.
Ik zie geen andere schadevergoeding dat je zou kunnen krijgen daar je eigenlijk geen schade heeft.
Re: Niet geleverd meubel
Geplaatst: 29 jan 2018 18:06
door Blaatpraat
Als die kast nooit meer leverbaar zou blijken, lijkt TS mij wel schade te hebben:
Hij is immers niets meer met die andere meubelstukken, want het hoorde samen tot 1 interieur-set. Moet op zoek naar een nieuwe leverancier een set kan leveren of moet naar een ambachter om het te laten maken (wat een stuk meer geld kan kosten).
Re: Niet geleverd meubel
Geplaatst: 29 jan 2018 21:48
door Bart Vissers
Je kan het dubbel van je voorschot terug eisen.
Dit is een bijna onuitroeibare misvatting.
Slechts in uitzonderlijke - specifiek bepaalde - gevallen is dit mogelijk.
Re: Niet geleverd meubel
Geplaatst: 30 jan 2018 03:02
door Marc13
Hartelijk dank voor uw antwoorden. Zoals ik reeds vreesde heb ik blijkbaar weinig verhaal. In elk geval ga ik niets meer betalen zolang de volledige bestelling, zoals op de aankoopbon, niet geleverd is. Thanks.