Niet geleverd meubel

Marc13
Topic Starter
Berichten: 26

Niet geleverd meubel

#1 , 29 jan 2018 11:53

Hello, een paar maand geleden kochten we 3 meubelstukken, van dezelfde kleur, als meubilair voor onze living. Na 2 weken werden 2 stukken geleverd, doch een kast, die op het moment van bestelling voorradig was, was er niet bij. Na verschillende keren telefoneren en aandringen op levering, bleek die kast achter onze rug verkocht en zelfs het toonzaal model bleek verkocht. Ondertussen is deze kast niet meer leverbaar, zelfs niet bij de leverancier. Wij staan nu met een half afgewerkt interieur.
Mijn vraag: Kunnen we op één of andere manier schadevergoeding vragen van de leverancier. De verkoopovereenkomst werd niet uitgevoerd ! Ik heb enkel een voorschot betaald.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2018 12:01

Je kan het dubbel van je voorschot terug eisen.

En misschien proberen je meubels terug te geven en andere kopen.

Ik zie geen andere schadevergoeding dat je zou kunnen krijgen daar je eigenlijk geen schade heeft.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 29 jan 2018 18:06

Als die kast nooit meer leverbaar zou blijken, lijkt TS mij wel schade te hebben:
Hij is immers niets meer met die andere meubelstukken, want het hoorde samen tot 1 interieur-set. Moet op zoek naar een nieuwe leverancier een set kan leveren of moet naar een ambachter om het te laten maken (wat een stuk meer geld kan kosten).

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jan 2018 21:48

Je kan het dubbel van je voorschot terug eisen.
Dit is een bijna onuitroeibare misvatting.
Slechts in uitzonderlijke - specifiek bepaalde - gevallen is dit mogelijk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Marc13
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 30 jan 2018 03:02

Hartelijk dank voor uw antwoorden. Zoals ik reeds vreesde heb ik blijkbaar weinig verhaal. In elk geval ga ik niets meer betalen zolang de volledige bestelling, zoals op de aankoopbon, niet geleverd is. Thanks.

Terug naar “Consumenten Koop”