#37 , 09 feb 2018 12:18
Verwijzing naar hun "verkoopsvoorwaarden" , (art.6 verkoopswoorwaarden) heeft NIETS met de garantie te maken.
Dat gaat enkel over het retourrecht ingeval men zich bedenkt.
TS heeft zich niet "bedacht", hij zit opgescheept met een produkt dat niet werkt en dat is dus garantie zonder discussie (6 maanden).
Dat ze naar de periode van retourneren verwijzen wanneer de klant beroep doet op de wettelijke garantie
doet twijfelen of ze wel tegoedertrouw zijn. De juridisch onmondige klant is hier weeral de pineut.
Zo kan ook de wettelijke verkopersgarantie niet afhangen van de fabrieksgarantie waarop de verkoper zou kunnen
terugvallen. Ook dat is doelbewust veroorzaken van verwarring bij de klant.
Deze handelsswijze is zuivere misleiding van de consument en ik vraag me af in hoeverre dit bij NL of B overheidsinstanties kan en dient te
worden gemeld.
Zoals Didymus al schreef, zet de beuk erin met een ingebrekestelling.
Dit model kan u daarbij helpen:
-------------------------------------------------
AANGTEKENDE BRIEF
[Voornaam Naam]
[Straat en Nummer]
[Postcode en Gemeente]
[Naam van het bedrijf]
[Straat en nummer van het bedrijf]
[Postcode en gemeente van het bedrijf]
[Plaats], [Datum]
Betreft: gebrek aan overeenstemming [Type toestel]
Mevrouw, Mijnheer,
Op [Datum van ontvangst van het toestel] heb ik bij u een [Merk en model van het toestel gekocht/hebt u mij een merk en model van het toestel geleverd] met serienummer [Serienummer]. Vandaag, [Aantal dagen of maanden] na ontvangst, stel ik het volgende gebrek vast: [Beschrijving].
Overeenkomstig de wet op de bescherming van de consument worden gebreken die zich voordoen binnen de 6 maanden na de levering, geacht te hebben bestaan op het moment van de levering.
Aangezien deze garantieperiode van toepassing is, verzoek ik u het toestel zo spoedig mogelijk op uw kosten te herstellen.
OF Aangezien deze garantieperiode van toepassing is en het gebrek niet hersteld kan worden, verzoek ik u het defecte toestel zo snel mogelijk te vervangen door een identiek toestel.
OF Aangezien deze garantieperiode van toepassing is en zware gebreken werden vastgesteld, wil ik uw toestel niet meer. Gelieve het dus terug te nemen en mij zo snel mogelijk terug te betalen.
OF Aangezien deze garantieperiode van toepassing is en de herstelling niet binnen een redelijke termijn kan gebeuren en ik daardoor schade lijd, verzoek ik u mijn aankoop terug te betalen.
EN Omdat ik door het (de) gebrek(en) aan het toestel schade heb geleden, vraag ik u bovendien een schadevergoeding van (bedrag) euro.
Hoogachtend,
[Voornaam Naam]
--------------------------------------------
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)