Verkoop auto geannuleerd door de verkoper

robbe b
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop auto geannuleerd door de verkoper

#1 , 27 jan 2018 12:51

Beste,

Ik heb een vraag, ik ging namelijk normaal vandaag (27/01) kijken naar een auto om te kopen bij een particulier (ik moest er om 14:00u zijn). Deze particulier stuurde echter vanochtend een sms met de mededeling dat de auto deze ochtend dan toch verkocht was, nog voordat ik was komen zien.
Belangrijk hierbij is te vermelden dat:
- Ik heb op 25/01 nog expliciet gevraagd of de auto deze zaterdag (27/01) nog beschikbaar zou zijn waarbij de particuliere verkoopster dit bevestigde en zei dat de wagen ''zeker nog beschikbaar is''.
- We hadden op 25/01 ook al besproken hoe de betaling zou kunnen verlopen (cash + overschrijving).

Nu is mijn vraag: heeft zij niet een soort van contractbreuk gepleegd aangezien er toch ettelijke 'schriftelijke' (mail) overeenkomsten waren. Ik heb hierdoor namelijk wel schade geleden omdat mijn auto momenteel geen betrouwbaar vervoersmiddel is en ik er wel een nodig heb voor woon-werk verkeer.
Wat zijn mijn opties nu? Zijn er al precedenten hieromtrent?

Met vriendelijke groeten,
Robbe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 27 jan 2018 16:15

ging u een auto KOPEN zonder hem te zien?

jef007
Berichten: 1679

#3 , 27 jan 2018 16:16

ging u een auto KOPEN zonder hem te zien?
wees eerlijk : u zou hem gaan BEKIJKEN en als hem u bevalt, ZOU u hem kopen!

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 27 jan 2018 19:01

Beste

Eeen koop is gesloten als er een akkoord is over goed en prijs. Uit uw post blijkt niet dat er een bewijs is van akkoord over goed en prijs. Die koop was mijns inziens niet gesloten en u kunt dan evenmin een schadevergoeding claimen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Consumenten Koop”