Duurder aan het einde vd solden?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Duurder aan het einde vd solden?

#1 , 26 jan 2018 12:19

Ik ben vaste klant bij een grote online winkelketen.
I know, niet goed, maar met 4 kids en een fulltime baan is dit de enige manier dat ik deze kinderen nog gekleed naar school krijg.

Ik doe op 2/1 een bestelling van wat zomerspullen e.d. Totaalprijs ong. 154 euro voor 12 items.
Zalando vraagt om vooraf een overschrijving te doen.
Wat ik dus vergeet (4 kinderen een fulltime job, dus ja :-))

Krijg beetje later een annulatie van Zalando wegens niet betaald. Uiteraard mijn fout.
Ik bestel deze items opnieuw en hou me voor ineens te betalen, want ik wil ze wél.

Ik zoek dus de items opnieuw op. Blijkt dat er maar 9 vd 12 items beschikbaar zijn.
Maar, en nu komt het : deze 9 items kosten meer dan 20 euro duurder dan begin van de maand.

Is het niet de bedoeling dat bij solden items in het begin van de maand duurder zijn dan op het einde? En niet vice versa.
Heb dus nu enkel de items gekocht die nog dezelfde prijs hadden (2 items). Alle andere waren duurder geworden.

Mag dit wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 26 jan 2018 13:43

Het is niet verboden prijzen te laten stijgen tijdens de solden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2018 16:27

Ik denk dat dit een nieuwe trend is de eerste dagen spotgoedkoop en dan terug een prijsstijging, wettelijk kan je er niks tegen doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”