Ik ben vaste klant bij een grote online winkelketen.
I know, niet goed, maar met 4 kids en een fulltime baan is dit de enige manier dat ik deze kinderen nog gekleed naar school krijg.
Ik doe op 2/1 een bestelling van wat zomerspullen e.d. Totaalprijs ong. 154 euro voor 12 items.
Zalando vraagt om vooraf een overschrijving te doen.
Wat ik dus vergeet (4 kinderen een fulltime job, dus ja )
Krijg beetje later een annulatie van Zalando wegens niet betaald. Uiteraard mijn fout.
Ik bestel deze items opnieuw en hou me voor ineens te betalen, want ik wil ze wél.
Ik zoek dus de items opnieuw op. Blijkt dat er maar 9 vd 12 items beschikbaar zijn.
Maar, en nu komt het : deze 9 items kosten meer dan 20 euro duurder dan begin van de maand.
Is het niet de bedoeling dat bij solden items in het begin van de maand duurder zijn dan op het einde? En niet vice versa.
Heb dus nu enkel de items gekocht die nog dezelfde prijs hadden (2 items). Alle andere waren duurder geworden.
Mag dit wettelijk?