annulatie tweedehandswagen

KimWillems94
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

annulatie tweedehandswagen

#1 , 25 jan 2018 14:08

Goedendag,

Waarschijnlijk al het zoveelste berichtje hierover, maar ik vind niet genoeg informatie betreffende mijn situatie. Vorig jaar (eind december) heb ik een tweedehandswagen aangekocht gehad bij een handelaar. Over financiering etc heeft hij niet gesproken want hij wou er snel vanaf zijn. Dus heb ik een bestelbon op laat maken voor de betreffende auto. Deze zou na 2-3 weken geleverd worden.

Exact 3weken later krijg ik telefoon dat de auto die de bon betreft niet zal geleverd worden (van bovenhand beslist) en vroegen mij of ik voor 4900 euro ipv 5500 een andere zou willen kopen (telefonisch besproken). Na 2 weken nog niks gehoord te hebben heb ik ergens maar getekend gehad, ben ik ergens anders een auto gaan kopen. Want ze konden mij nooit zeggen wanneer de auto precies geleverd werd en ik heb een auto nodig. Nu krijg ik vandaag telefoon dat ze naar de keuring zijn geweest en de auto geleverd en ik moet betalen.

Maar ik zou willen afzien van deze aankoop, daar ik niet de juiste of genoeg informatie heb gehad over deze auto en ik hem gewoon weg niet meer wil. De bestelbon en de auto komen niet overeen behalve dan dat het allebei over een Witte Fiesta van 2010 gaat. Kan ik hiermee de auto laten annuleren of niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 25 jan 2018 15:25

Hebt u een witte merk+type van 2010 besteld?

Heeft handelaar een witte merk+type van 2010 geleverd, gekeurd en wel ?

Als u 2 x ja antwoordt, is mijns inziens de kans groot dat u eigenaar wordt van een witte merk+type.

KimWillems94
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2018 15:39

Ja, Maar bij essentiële kenmerken heb ik staan: 26: 2010 +-53 000km 893-BUA.
En dit kunnen ze mij niet leveren. De km's zijn al véél hoger.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 26 jan 2018 18:25

Staat dit zo op de bestelbon?
Dus kilometerstand, jaartal, en vorige nummerplaat, en alle 3 zijn foutief?

Terug naar “Consumenten Koop”