Verkoop via 2ehands

zonnetje85
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop via 2ehands

#1 , 23 jan 2018 10:34

Beste,

Alvast bedankt voor enig advies.

Vorige week heb ik een elektrische massage mat verkocht (particulier-particulier) maar nu 5 dagen later wordt er beweerd dat er iets defect is via aangetekend schrijven. De feiten:

1: Ik ben persoonlijk deze mat gaan brengen omdat ik in de buurt was dus niet via post.
2: De mat is gecontroleerd/getest geweest.
3: Onderhandeld over het bedrag en bedrag ter plekke overgeschreven.

Er was gesproken over een oude mat van deze persoon die niet meer werkte omdat de verkeerde adapters gebruikt waren daarom werd er gezocht naar een nieuwe. Nu ben ik bang dat er iets gelijkaardigs is voorgevallen en dat de mat nu defect is of dat er spijt is van de aankoop.

Wat zijn mijn rechten als verkoper op dit vlak? Kan ik hier een aangetekend schrijven van terug sturen met daarin dat het product getest is, dat alles perfect werkte en dat er akkoord is gegaan met de staat waarin het goed zich bevond? Hier zijn wel geen schriftelijke bewijzen van. Alles is ter plekke besproken, zelfs een tweede persoon was aanwezig bij de aankoop.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Zonnetje85

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2018 10:48

Als particulier hoef je geen garantie te geven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 23 jan 2018 13:15

u hoeft zelfs niet te reageren op het aangetekend schrijven.
particuliere verkopers dienen geen garantie te geven.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 23 jan 2018 14:53

koper heeft trouwens de mat bij hem thuis getest, gekeurd en in werkende staat bevonden en heeft de mat ter plaatse betaald

enige bewering van zijn kant zal hij dan ook moeten bewijzen

Terug naar “Consumenten Koop”