webwinkel

ingridw1963
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

webwinkel

#1 , 22 jan 2018 18:54

Goedeavond, ik heb 11 december een aankoop gedaan in een webshop (kleding), ik heb alles ontvangen en een deel ervan teruggestuurd. Dit is door hen goed ontvangen. Op 29/12 krijg ik een mail dat ze alles goed gekregen hebben en dat de som van ***,** op mijn rekening zal worden gestort. Na 10 dagen nog niks gestort, ik stuur een mail waarop ik geen antwoord krijg. Op 12 januari telefoneer ik naar de klantendienst, : we gaan dit voor u uitzoeken. 19 januari bel ik terug na niks gehoord te hebben, : Mevrouw, we gaan dit uitzoeken, we bellen u deze namiddag terug. Niks gehoord. Dus in het weekend nog maar een mail , krijg ik een mail terug met volgende tekst :


Bedankt voor je bericht waarin je informeert naar de status van de terugbetaling. Vervelend te horen dat deze voor jou nog niet zichtbaar is. De bank heeft de volgende code aan ons doorgegeven; 15265677363000860890023, met deze code kan jouw bank nakijken wat er met de overboeking van ons naar jou is gebeurd.

In de hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen, het is een aanzienlijk bedrag. Ik zal morgen naar mijn bank gaan met deze code, maar of het wat opbrengt? Als ik het goed heb zijn zij toch verantwoordelijk voor het terugstorten, naar mijn inziens willen ze zich er gewoon van afmaken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 jan 2018 23:56

om te beginnen geduld hebben . . .

terugbetaling gebeuren meestal niet binnen de 14 dagen, laat staan vlak achter nieuwjaar.

als ge eind februari nog niks terug hebt gekregen, hun via aangetekend schrijven in gebreke stellen en de betaling binnen de 14 dagen eisen.

ingridw1963
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2018 22:40

Terugbetaling zou al gebeurt zijn op 29 december 2017. Op wie zijn rekening is dan voor mij een raadsel.

Bedankt voor je bericht. Je liet ons onlangs weten dat je nog wachtte op de terugbetaling van je retour.

Hierbij kan ik je laten weten dat deze reeds in orde is sinds 29 december 2017. Graag bezorg ik je de volgende referentie: 15265677363000860890023. Dit laat je toe om het te laten controleren voor je bank.

Mijn excuses voor de vertraagde reactie!

In de hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 23 jan 2018 23:08

op wie zijn rekening ze dat gestort hebben maakt niet uit voor u, dat is een probleem van de winkel en niet van u.

stuur hun een aangetekende zending en stel hun in gebreke en eis de terugbetaling binnen de 14 dagen

ingridw1963
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2018 10:04

Na nog een mail gestuurd te hebben, staat het geld vandaag op de rekening. :)

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 25 jan 2018 12:02

Na nog een mail gestuurd te hebben, staat het geld vandaag op de rekening. :)

de aanhouder wint ;)

juist ter informatie, als ze geld op een verkeerde rekening hebben gestort zal de storter zich moeten beroepen op de onverschuldigde betaling aan diegene waar zij het geld hebben gestort

Terug naar “Consumenten Koop”