Autoverkoper wil auto niet herstellen onder garantie

LeenW
Berichten: 12818

Re: Autoverkoper wil auto niet herstellen onder garantie

#16 , 19 jan 2018 20:16

Dus ja leve ons rechtssysteem. Beschermheer van de daders :-(
Sorry maar dat is onzin. Dat u geen goesting heeft om de correcte procedures te doorlopen, kan je moeilijk op het rechtssysteem steken. Zoals hierboven gezegd, u staat echt wel sterk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 jan 2018 06:03

LeenW, het is niet dat ik niet wil heel die procedure volgen, ik heb het tot nu toe gedaan zoals het hoort, eerst even met de handelaar contact opgenomen, heel de problematiek uitgelegd. dit kreeg ik toen als antwoord: ""Een wiellager en katalysator hebben helemaal niets te maken noch met het motorblok noch met de versnellingsbak dus gelieve ons niet meer lastig te vallen met zo'n dingen.
Ik heb u dat toch bij de verkoop zeer duidelijk toegelicht om niet zoiets te moeten horen zoals dit nu, iets waar ik niets mee te maken heb.""
Ik heb toen nog even aangedrongen via mail (telefoon werd niet opgenomen) En daarna heb ik aangetekend een brief verstuurd. Heel dit proces duurt nu al bijna 3 weken. En ondertussen kan ik de wagen niet laten herstellen. Wie weet wat er verder nog kapot gaat doordat ik hem niet laat herstellen. En als ik nu nog moet wachten tot heel de gerechtelijke procedure is afgerond dan zijn we waarschijnlijk alweer een half jaar verder. Mijn zoon heeft die auto wel echt nodig om op zijn werk te geraken (en nee, er rijden niet overal en op elk uur bussen) En dan spreek ik nog niet over alle bedragen die ik misschien met voorschieten en waarvan de vraag nog maar is of ik ze ooit nog wel ga terugzien.

Hoe dikwijls hoor je de mensen niet zeggen, voor 500 euro moet je geen rechtszaak beginnen, het zal je meer kosten. Eigenlijk is dat onzin, het zou je geen cent moeten kosten zodat meer mensen de stap zouden zetten en handelaars zouden weten dat ze hun verplichtingen moeten nakomen.

loeki
Berichten: 267

#18 , 20 jan 2018 08:08

Een rollager is een aan slijtage onderhevig product
Slijtage valt nooit onder geen enkele garantie
Als het bestond bij aankoop, dan had U het kunnen horen bij het maken van een proefrit
Dus op dit punt heeft de garagist echt gelijk
Advies: vraag links en rechts offerte en laat het herstellen ipv procederen

Wat ik wel wil meegeven en wat ik opmaak uit Uw schrijven over de garagist zijn manier van antwoorden, dat is (en dat is mijn mening dus uitsluitend n.a.v. Uw woorden) de de garagist mij het gevoel geeft dat hij absoluut niet klantvriendelijk is en enkel ingesteld op verkopen.

Waarschijnlijk een garagist die enkel verkoop doet en zelf geen onderhouds/hersteldienst heeft?!

Anders had hij U zeker een commercieel voorstel gedaan waar mee te leven valt.

Reclame

yvesvdp
Topic Starter
Berichten: 57
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 jan 2018 12:02

Een testrit was niet mogelijk omdat er geen platen waren. (dus kon ik dat niet horen en hij heeft het mij niet verteld)
Het is inderdaad vooral een verkoper maar hij doet ook wel herstellingen.
maar mijn punt is vooral dat het voor klanten te lastig, te duur en te tijdrovend is om überhaupt je (on)gelijk te krijgen.
Er zou iets moeten zijn waarmee mensen zonder (dure) kosten op korte tijd (enkele dagen tot enkele weken maximum) met elkaar een compromis kunnen bereiken.
Nu doen klanten niets om bovenstaande redenen. En dus wrijft de handelaar in zijn handjes en telt zijn winst.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 jan 2018 12:23

Een wagen kopen zonder test rit ????

Een auto verkoper heeft toch handelaarsplaten zeker, en hoe is deze dan naar de keuring voor verkoop geweest ?

Heb je een carpas, als je deze niet heeft kan je onmiddellijk de verkoop laten annuleren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 jan 2018 12:37

Gelijk hebben en gelijk krijgen is een groot verschil. Slimme beslissing om er mee te stoppen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 20 jan 2018 12:44

@ pluspouwer je heeft daar wel een punt, op een rechtbank weet je nooit hoe het afloopt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#23 , 20 jan 2018 12:49

Een autoverkoper die mij niet de wettelijke garantie geeft, gaat toch pech hebben.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

jef007
Berichten: 1679

#24 , 20 jan 2018 13:36

maar u moet misschien geen hoge advokaatkosten betalen??

Terug naar “Consumenten Koop”