Auto verkoper houd zich niet aan de afspraak

Morinho2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Auto verkoper houd zich niet aan de afspraak

#1 , 18 jan 2018 14:46

Beste,

Enkele dagen geleden ben ik een wagen gaan bezichtigen bij een particulier, het was een specialer model waarvan ik niet snel een 2de kan vinden voor dezelfde prijs en in dezelfde staat. Na overeenkomst over de prijs hebben we een document opgesteld en heb ik een voorschot betaald aan de verkoper. De wagen moest nog gekeurd worden voor verkoop en dan kon ik hem ophalen, na enkele dagen merk ik al dat de verkoper zeer laat en moeilijk mijn sms'jes beantwoord en opnemen doet hij niet wanneer ik bel om te vragen of er al nieuws is. Hij houd zich ook niet aan de afgesproken data om naar de keuring te gaan. Enkele dagen later zegt hij dat de wagen gestolen werd.

Alles kan natuurlijk maar ik vind de situatie toch wat verdacht het kan dat hij een hoger bod heeft gehad of zich heeft bedacht en de wagen toch niet wil verkopen. Ondertussen keek ik natuurlijk erg uit naar die wagen en ben ik zeer teleurgesteld ook omdat dit niet de eerste keer is dat ik zoiets meemaak. Ik heb gevraagd of hij mij een bewijs van aangifte van diefstal wil sturen, tot op heden niets ontvangen. Nu vraag ik me af hoe sterk ik in mijn schoenen sta met het bewijs van aankoop wat we hebben getekend.

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 jan 2018 15:52

Stuur hem een aangetekend schrijven waarin je eist dat tegen datum xx de wagen ter uwer beschikking staat en dat je hem dan komt ophalen. Door het ondertekenen van de overeenkomst ben jij de huidige eigenaar ervan geworden. Indien hij dat niet kan, vraag je uw reeds betaalde voorschot terug + een bedrag van 10 % als schadevergoeding wegens het niet leveren .
Dus niet meer per telefoon, sms of mail.
Wil of kan hij niet, zal je naar de vrederechter moeten stappen

jef007
Berichten: 1679

#3 , 18 jan 2018 15:59

moet het voorschot niet dubbel terugbetaald worden??

Reclame

Morinho2018
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2018 16:59

Stuur hem een aangetekend schrijven waarin je eist dat tegen datum xx de wagen ter uwer beschikking staat en dat je hem dan komt ophalen. Door het ondertekenen van de overeenkomst ben jij de huidige eigenaar ervan geworden. Indien hij dat niet kan, vraag je uw reeds betaalde voorschot terug + een bedrag van 10 % als schadevergoeding wegens het niet leveren .
Dus niet meer per telefoon, sms of mail.
Wil of kan hij niet, zal je naar de vrederechter moeten stappen

Bedankt voor het advies, eens ik naar de vrederechter stap is het aangeraden denkt u een advocaat te nemen? Volgens mij is het redelijk duidelijk en denk ik mijn gelijk te behalen zonder, ik vraag het maar aangezien ik op dit gebied zero ervaringen heb.

Terug naar “Consumenten Koop”