annulatie feestzaal voorschot al betaald

geva
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

annulatie feestzaal voorschot al betaald

#1 , 11 jan 2018 15:06

Beste
Mijn jongste zoon heeft 7 maanden terug een feestzaal gereserveerd voor zijn huwelijksfeest. (dus ruim 1 jaar op voorhand) Hiervoor heeft hij een voorschot van €1000 moeten betaald. Na enige tijd toch een voorschotfaktuur ontvangen.
Voor alle duidelijkheid er werd nog geen enkel kontrakt getekend.
De prijzen zouden meegedeeld worden, echter na 7 maanden nog steeds geen officiële offerte ontvangen en de persoon in kwestie blijkt heel moeizaam bereikbaar te zijn. Er werd herhaaldelijk gebeld, sms, gemailed ...maar zonder resultaat om offerte te krijgen.
Nu zijn we op een moment gekomen dat het genoeg geweest is en willen we de zaal annuleren.
De vraag die ik heb kunnen wij het voorschot terugkrijgen en als reden nalatigheid van de uitbater of wat zouden we best doen.
Alvast bedankt voor advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 11 jan 2018 15:49

Een contract tekenen is niet nodig, er is een factuur en betaling. U kunt best per aangetekend schrijven eisen dat de feestzaal de afgesproken verplichtingen nakomt en u de gevraagde info bezorgt. Als dat niet gebeurt tegen pakweg 31 januari, verbreekt u de overeenkomst en zal u uw voorschot terugeisen. Vermeld dat u verdere stappen zal ondernemen als dat niet wordt teruggestort.

Uiteraard moet u ermee rekening houden dat dit wel eens rechtbankdossier kan worden op een moment dat uw zoon met andere dingen wil bezig zijn.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 11 jan 2018 16:42

Een contract tekenen is niet nodig, er is een factuur en betaling. U kunt best per aangetekend schrijven eisen dat de feestzaal de afgesproken verplichtingen nakomt en u de gevraagde info bezorgt. Als dat niet gebeurt tegen pakweg 31 januari, verbreekt u de overeenkomst en zal u uw voorschot terugeisen. Vermeld dat u verdere stappen zal ondernemen als dat niet wordt teruggestort.

Uiteraard moet u ermee rekening houden dat dit wel eens rechtbankdossier kan worden op een moment dat uw zoon met andere dingen wil bezig zijn.
Grotendeels akkoord, maar ik zou absoluut niet schrijven dat U de overeenkomst verbreekt.
Ik zou daarentegen schrijven dat als de uitbater / feestzaal tegen bvb 31 januari hun verplichtingen niet nakomt, dit als een verbreking van hunnentwege zal beschouwd worden, en ze dus het voorschot terug moeten storten.

Wie de overeenkomst verbreekt kan verbrekings- of schadevergoeding verschuldigd zijn ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 11 jan 2018 17:34

Akkoord, uw verwoording is beter.

Terug naar “Consumenten Koop”