Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
XxsaraxX
Topic Starter
Berichten: 2
Reputation: 0
Juridisch actief: Nee

Factuur

#1 , 5 maand 1 week geleden (10 jan 2018 12:41)

Kan iemand helpen?

Begin 2016 hebben we een raam gekocht (bij een online webshop) voorschot betaald. Deze is dan ook geleverd in Maart 2016. Ze kosten 605 euro. Op de leveringsbon stond cash te betalen aan de chauffeur 303 euro. Dit hebben we dan ook gedaan en de chauffeur heeft afgetekend dat we betaald hebben. In April krijgen we een mail dat ze een foutje hebben gemaalt en of we het resterende bedrag kunnen storten. Dit hebben we uiteraard niet gedaan. 27 November 2017 krijgen we een mail met ons factuur en gelieve deze te betalen. We hebben dit genegeerd en vandaag terug een mail met een herinnering. Nu is mijn vraag moeten wij dit nog betalen aangezien we de factuur pas 1.5 jaar na levering hebben gekregen via mail?

Danku alvast

mava105
Berichten: 15083
Reputation: 27
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 5 maand 1 week geleden (10 jan 2018 12:48)

Je hebt besteld aan 605 € en maar 303 € betaald aan de chauffeur . Wat denk je nu zelf? Dat de kaboutertjes de rest zullen betalen. De factuur is nog niet verjaard.

denlowie
Berichten: 10049
Reputation: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 5 maand 1 week geleden (10 jan 2018 14:23)

Verjaring factuur 10 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

XxsaraxX
Topic Starter
Berichten: 2
Reputation: 0
Juridisch actief: Nee

#4 , 5 maand 1 week geleden (11 jan 2018 13:24)

Je Hoeft niet zo grof te antwoorden. Omdat het een online bestelling is telt de factuur dan niet 1 jaar? En het is een fout van hun. Als de kassierster in de winkel verkeerd rekent is dat ook haar fout niet de mijne.

LeenW
Berichten: 7043
Reputation: 23

#5 , 5 maand 1 week geleden (11 jan 2018 13:27)

Het is niet omdat iemand anders een fout maakt, dat u een verschuldigd bedrag niet meer moet betalen.

puttemanp
Berichten: 432
Reputation: 0

#6 , 5 maand 1 week geleden (11 jan 2018 15:22)

Als de kassierster in de winkel verkeerd rekent is dat ook haar fout niet de mijne.


Zelfs in een winkel kunnen ze, in zover het kan bewezen worden, bij het volgende bezoek vragen te betalen wat je vorige keer te weinig betaald hebt....

P.

meeboo
Berichten: 940
Reputation: 1

#7 , 5 maand 1 week geleden (11 jan 2018 15:32)

XxsaraxX schreef:Je Hoeft niet zo grof te antwoorden. Omdat het een online bestelling is telt de factuur dan niet 1 jaar? En het is een fout van hun. Als de kassierster in de winkel verkeerd rekent is dat ook haar fout niet de mijne.


verkoopfacturen hebben inderdaad een verjaringstermijn van 10 jaar. u zal deze dus zeker moeten voldoen of u riskeert intresten te moeten betalen.
Een fout is altijd mogelijk. stel u eens in de plaats van de leverancier. U zou ook achter uw geld gaan.

eerlijk is eerlijk.

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”