Pagina 1 van 1

Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 00:07
door annemied
Heb een maand geleden bestelling geplaatst bij As adventure vooreen verlengkabel van een backup batterij om mee te nemen in de caravan. De winkelbediende vroeg me om onmiddellijk het ganse bedrag (29,99€) te betalen, ze zouden me verwitigen als de kabel ingekomen was. Heb hiervan een kassaticket ontvangen en betaald met bancontact. Na een maand had ik nog niets gehoord, heb hen gebeld en kreeg in de namiddag een mail waarop stond dat het hoofdkantoor de bestelling geannuleerd had, “Het bedrag dat u betaalt heeft hebben ze teruggestort via uw mastercard.Dit kan u terugvinden op uw maandelijkse afrekening.Dit hebben ze u laten weten via mail. (kan bij uw spam / ongewenste mails terecht gekomen zijn.)”
Ten eerste heb ik geen mastercard, hun mail zat ook niet bij de spam en op de rekening van mijn bankkaart is ook niks gestort. Nu is het dus mijn woord tegen het hunne. Ik vrees dat mijn 29€ gaan vliegen is (misschien hebben ze voor eindejaar een feestje gebouwd op het hoofdkantoor en heb ik onbewust gesponsord)
Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 00:26
door Didymus
Heeft u het betaalbewijs nog? Als ze beweren dat ze u hebben terugbetaald, dan moeten ze dat kunnen bewijzen.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 08:00
door annemied
Ja, heb het kassabonnetje nog zitten, zal vandaag nog eens mee naar winkelverantwoordelijke gaan.Hopelijk helpt dit.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 08:19
door Didymus
Zo niet: ingebrekestelling sturen naar hun hoofdzetel met je verhaal + kopie kasticket. Dat zij hun boekhouding niet op orde hebben is niet uw probleem.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 08:33
door denlowie
Pas toch op met veel kosten te maken een A.S kost nu 5,29€ .

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 08:59
door Didymus
Je kan het altijd eerst niet aangetekend proberen.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 16:53
door Oude Belg
Moeten zij trouwens geen €59,98 betalen?

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 20:07
door denlowie
Normaal wel tenzij ze dit nog leveren.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 21:01
door Franciscus
Of beter 65, 27 inclusief de kosten AS - vermeerderd met de wettelijke intrest van 2% van moment van AS.
Burgerlijk wetboek:

Art. 1590. Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :
Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden.
En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 06 jan 2018 22:45
door Bart Vissers
Moeten zij trouwens geen €59,98 betalen?
Neen, is meestal niet het geval, en in mijn lezing ditmaal evenmin. Zie volgende thread: viewtopic.php?f=14&t=80021&hilit=handgeld.

Schadevergoeding (die kan aangetoond worden) daarentegen wel. Maar interesten stellen niet veel voor, en hoe toon je andere schade aan?

Re: Winkelier annuleert bestelling en weigert voorschot terug te betalen

Geplaatst: 11 jan 2018 15:10
door annemied
Oef, ben nog eens naar hun winkel geweest, heb nu eindelijk toch mijn geld teruggstort gekregen, gaven dan toe dat ik inderdaad niet met eencreditkaart betaald had, maar blijven beweren dat ze me gemaild hadden , heb toen ter plaatse mijn rekeningnummer achtergelaten en nu is het vandaag eindelijk teruggestort. Zal nu op het internet gaan zoeken waar ze nog zo’n verlengkabels leveren voor die backupbatterij. Nochtans vroeger bij hen gekocht omdat ik daar de garantie kreeg dat ze hem konden herstellen(geen speelgoed, kostte +- 1499€ 2 jaar geleden) indien er iets aan mankeerde.Maar intussen blijkbaar andere bazen en dus andere “service” als er nu iets aan kapot is,zal ik het zeker niet bij hen indienen anders komt het helemaal niet goed.
Hartelijk bedankt voor alle reacties!