Aanmaning factuur

HLS
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aanmaning factuur

#1 , 04 jan 2018 11:18

Ik krijg een aanmaning opgestuurd van twee facturen die reeds meer 500 dagen vervallen zouden zijn. Geen van beiden facturen heb ik ooit ontvangen. Ik heb hier heel precies in.
De aanmaning en de facturen zijn van de hogeschool en de beschrijving van het factuur is 'materiaal'. Er is geen gedetailleerde beschrijving van de kosten die mij worden aangerekend en zoals eerder vermeld, heb ik nooit de originele facturen ontvangen.

Kan een instelling 500 dagen na datum nog een betaling eisen wanneer er nooit een factuur ontvangen is?

Ik zal de instelling contacteren voor een gedetailleerde beschrijving van de openstaande én reeds betaalde bedragen (ik wil ook niet dubbel aangerekend worden).

Iemand ervaring hiermee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 04 jan 2018 11:30

Dat kan nu inderdaad vragen.
Een factuur dient gedetailleerd te zijn of te verwijzen naar een gedetailleerde leveringsbon.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 04 jan 2018 22:24

Men heeft tot 10 jaar tijd om een betaling op te eisen. 500 dagen is dus niets in deze. Hoe komt u trouwens aan dat getal?

Als u beweert dat u de originele factuur nooit ontvangen hebt (wat inderdaad zeer goed kan), dan mogen ze geen administratieve kost aanrekenen, noch nalatigheidsinteresten. Geen idee of dat hier van toepassing is.

Vraag inderdaad meer informatie.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”