aankoop wagen

benjamin.van
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop wagen

#1 , 21 dec 2017 20:22

Hallo,

Kan iemand mij helpen.
Hieronder de geschiedenis van onze bestelling:
Wat kunnen wij hieraan doen?
Geachte,

Op 12oktober 2017 hebben wij volgende wagen gekocht bij een concessie van jullie.
Renault Grand Scenic
Versie: Initiale Paris TCE130
Na twee weken werden wij opgebeld met de mededeling dat de motor(een 1200cc 130PK) vervangen ging worden naar een zwaarder model versie onbekend en dat wij akkoord hiermee waren. Wij waren akkoord en er is uitdrukkelijk gevraagd of dit een meerprijs ging inhouden. Hierop werd gereageerd dat dit ons niets extra zou kosten.
Ik heb sindsdien verschillende mails naar de garage gestuurd alsook contact opgenomen met de jullie klantendienst en daar wist men steeds nog niets. Op 1 december 2017 heeft Renault op de website de nieuwe motoren bekend gemaakt. Op de versie die wij besteld hadden is er nog enkel een TCE160 met automaat beschikbaar. Op 6 december heb ik dan nogmaals contact opgenomen met de klantendienst en steeds kreeg ik nog geen antwoord. Uiteindelijk na nog een mail naar de garage te doen heb ik vandaag antwoord gekregen.
We kunnen kiezen:
Een stockwagen nemen in een andere buitenkleur en ander interieur zonder een toegeving langs jullie kant.
Of
Onze bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen wat ons 2000euro extra kost.
Wij vinden deze praktijk ontoelaatbaar en zijn hier dan ook niet akkoord mee. Tevens hebben wij tot op vandaag nog geen enkele officiële uitleg gekregen via mail of post. Wij gaan er dus nog steeds van uit dat onze wagen op 18januari 2018 geleverd zal worden.
Indien wij van jullie geen redelijk alternatief aangeboden krijgen zijn wij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Mvg,

Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 21 dec 2017 20:26

Ze moeten leveren wat op de bestelbon staat ofwel beter maar dan tegen dezelfde prijs.
TENZIJ er een ontsnappingsclausule in de verkoopsovereenkomst staat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”