Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
benjamin.van
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aankoop wagen

#1 , 9 maand 16 uur geleden (21 dec 2017 20:22)

Hallo,

Kan iemand mij helpen.
Hieronder de geschiedenis van onze bestelling:
Wat kunnen wij hieraan doen?
Geachte,

Op 12oktober 2017 hebben wij volgende wagen gekocht bij een concessie van jullie.
Renault Grand Scenic
Versie: Initiale Paris TCE130
Na twee weken werden wij opgebeld met de mededeling dat de motor(een 1200cc 130PK) vervangen ging worden naar een zwaarder model versie onbekend en dat wij akkoord hiermee waren. Wij waren akkoord en er is uitdrukkelijk gevraagd of dit een meerprijs ging inhouden. Hierop werd gereageerd dat dit ons niets extra zou kosten.
Ik heb sindsdien verschillende mails naar de garage gestuurd alsook contact opgenomen met de jullie klantendienst en daar wist men steeds nog niets. Op 1 december 2017 heeft Renault op de website de nieuwe motoren bekend gemaakt. Op de versie die wij besteld hadden is er nog enkel een TCE160 met automaat beschikbaar. Op 6 december heb ik dan nogmaals contact opgenomen met de klantendienst en steeds kreeg ik nog geen antwoord. Uiteindelijk na nog een mail naar de garage te doen heb ik vandaag antwoord gekregen.
We kunnen kiezen:
Een stockwagen nemen in een andere buitenkleur en ander interieur zonder een toegeving langs jullie kant.
Of
Onze bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen wat ons 2000euro extra kost.
Wij vinden deze praktijk ontoelaatbaar en zijn hier dan ook niet akkoord mee. Tevens hebben wij tot op vandaag nog geen enkele officiële uitleg gekregen via mail of post. Wij gaan er dus nog steeds van uit dat onze wagen op 18januari 2018 geleverd zal worden.
Indien wij van jullie geen redelijk alternatief aangeboden krijgen zijn wij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.

Mvg,

Benjamin

asperger
Berichten: 4835
Juridisch actief: Nee
Locatie: Sint-Martens-Latem

#2 , 9 maand 16 uur geleden (21 dec 2017 20:26)

Ze moeten leveren wat op de bestelbon staat ofwel beter maar dan tegen dezelfde prijs.
TENZIJ er een ontsnappingsclausule in de verkoopsovereenkomst staat.
Niemand is nutteloos. Je kunt altijd nog dienen als slecht voorbeeld.

Reclame

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”