Moet ik betalen voor een usenet account?

jyt
Topic Starter
Berichten: 3

Moet ik betalen voor een usenet account?

#1 , 19 feb 2008 19:24

Beste,

Ik heb 1 maand geleden een usenet account van xsnews.nl geopend. Hierop mocht ik 5 dagen gratis proef doen. Wat ik niet had gelezen was dat je na die 5 dagen zelf een mail moest sturen omdat je account anders automatisch wordt omgezet in een betalend account voor 1 maand. Ze hadden mij een mail gestuurd waarin ze mij vroegen binnen 24u te antwoorden, mocht ik niks zeggen dan werd hij dus automatisch verlengd en moet je dus 10euro per maand betalen. Ik bedoel, ik had die dag niet eens mijn mail gelezen en dacht waarschijnlijk zelfs dat het spam was dus had het verwijderd.
Dit werd geantwoord nadat ik zei dat ik maar 5 dagen proef en alleen dat had gebruikt!


''Hallo,

U heeft zich op 14-01-2008 22:47:16 geregistreerd voor een abonnement met een gratis proefperiode van 5 dagen Gedurende deze proefperiode was het mogelijk om uw abonnement kosteloos te beëindigen

Op 18-01-2008 00:25:03 Hebben wij u er extra op attent gemaakt, dat indien u het abonnement niet wenst voort te zetten, deze binnen 24 uur in uw MyXSNews diende te beëindigen. Van deze mogelijkheid heeft u geen gebruik gemaakt.

Het abonnement is op 20-01-2008 00:00:00 (48 uur na verzending van de reminder i.p.v. 24 uur) omgezet in een betaald abonnement en is er gebruik gemaakt van de door u af gegeven machtiging ter incasso.

Tevens staat op onze aanmeld pagina duidelijk vermeld:
> * Na het afsluiten van een proefperiode bij je abonnement zal na 5 dagen het abonnement worden omgezet in een betaald abonnement.

Met vriendelijke groet,''

Mijn vraag is dus, kunnen ze mij zoiets aandoen? Normaal gezien betaal je altijd eerst voordat ze je account openen, maar hier is het, open doen en betalen maar. Kunnen ze je iets dwingen zonder dat jij ooit een handtekeing hebt gezet via internet? Ik heb namelijk geen zin om iets te betalen wat ik niet eens heb gebruikt!


Bedankt!

Mvg

Jun[/quote]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 19 feb 2008 22:39

U hebt duidelijk al betalingsgegevens ingevuld (kredietkaart of zoiets) want anders zouden ze niet zeggen "we gebruiken uw afgegeven inkasso". Waarom hebt u die gegevens ingevuld? Bij mij doet zoiets altijd een alarmbelletje rinkelen.

U bent akkoord gegaan met hun voorwaarden ... dat u niet alles gelezen hebt, is niet hun probleem.

Ik zou gewoon direct het abonnement opzeggen ... hopelijk moet u dan maar 1 maand betalen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 21 feb 2008 23:07

Usenet is niet en nooit gratis geweest. Op Usenet vind je iets meer terug als op torrentsites. Het is echter niet de moeite om er voor te betalen. Want laten we eerlijk zijn: voorzover torrent sites illegaal zijn is Usenet even illegaal; erger nog: hier laten ze je voor iets illegaals nog betalen ook.

Je zal waarschijnlijk je kredietkaartgegevens ingevuld hebben en ik garandeer je dat ze die bij de eestvolgende verplichte betaling volgens de overeenkomst ook zullen gebruiken. Ik raad je aan om, nadat je opgezegd heb en het nodige minumumbedrag betaald hebt volgens je overeenkomst, een nieuwe kredietkaart aanvraagt, en de huidige blokkeert.

Mijn kredietkaartgegevens zijn ooit eens gebruikt door een Amerikaanse firma een jaar nadat ik het abonnement opgezegd had. Gelukkig was het voor een klein bedrag en hield het daarmee op na een boze E-mail waarin ik hen vroeg terstond mijn kredietkaartgegevens gegevens uit hun databank te verwijderen. Ik heb toen uit veiligheidsoverwegingen mijn kredietkaart trouwens laten vervangen.

Er bestaat nu de mogelijkheid om vanaf jouw kredietkaartnummer via een kleine toepassing/applicatie op je PC, een voorlopig en tijdelijk kredietkaartnummer te genereren dat in bedrag en tijd beperkt is volgens gegevens die je zelf invult. De bestemmeling weet dat niet en voor hem is het een geldig nummer. Wil hij dat nummer echter na die door jou ingestelde periode gebruiken is het niet meer geldig. Het systeem word tot hiertoe enkel door Citibank gebruikt en is 100% veilig.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 22 feb 2008 19:40

Usenet is niet en nooit gratis geweest. .
UHH, SEDERT wanneer moet men betalen om te mogen posten in een nieuwsgroep?

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 22 feb 2008 20:29

Ik zie het al. Ik bedoelde Usenext en heb post van jyt verkeerd gelezen.

Terug naar “Consumenten Koop”