Plaatsen garagepoort

andrevano
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Plaatsen garagepoort

#1 , 04 dec 2017 11:55

Situatie :
Aankoop nieuwe auto die breder is dan de vorige.
Naar aanleiding hiervan wou ik een nieuwe (bredere) garagepoort plaatsen om vlotter te kunnen binnen/buiten rijden.
Garagepoort is van het type kantelpoort waardoor ik langs beide zijden bijna 8cm verlies qua breedte, in totaal dus 16 cm.
Ik vraag een bestek voor een sectionaalpoort die sowieso toelaat om de volledige breedte van de poortopening te gebruiken . De firma komt opmeten en vorige week heeft men de poort geplaatst. Vakwerk zoals het hoort, dat is niet het probleem.

Maar blijkt nu dat de poort niet gelijk met de buitenmuur komt zoals besproken, zodat ik uiteindelijk maar een winst heb van 4 cm i.p.v. 16 cm.
Ik weet dat ik de offerte getekend heb, daar staan voorgedrukte dagmaten op : Breedte : 2.500 mm. Op de factuur die ik kreeg NA installatie staat breedte 2.250 mm. Uiteindelijk zou de breedte ong 2.300 mm moeten geweest zijn om maximaal gebruik te kunnen maken van de poortopening.
Voor 4 cm moet ik niet de kosten doen van een nieuwe poort. :( Met 15 cm kan men wel comfortabel in- en uitrijden.

Mijn vraag nu :

Ik denk er aan om de faktuur nu integraal te betalen, maar ik vermoed dat ik bij mijn betaling best reeds een formule zet om de zaak niet te finaliseren.
Op deze site vond ik "onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkenning" of gewoon “onder voorbehoud van alle recht”. Wat kan ik hierbij best gebruiken ?

Schrijf ik dan ook best een aangetekende brief, of neem ik best eerst telefonisch contact met de firma ? Ik wil wel niet als een stormram te werk gaan, maar had toch graag e.e.a. veranderd gezien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2017 16:59

De poort is niet volgens de offerte geplaats. Als de offerte sprak over een dagmaat van 250 cm, en het is slechts 225 cm, dan is dit een verschil dat toch aanzienlijk is. Protesteer inderdaad aangetekend de factuur met als reden dat de poort een stuk smaller is dan de offerte specifieerde, en vraag dat men dit corrigeert. De bal ligt dan in hun kamp. Je zou eventueel op voorhand kunnen bellen om hen te melden dat de poort te smal is en te kijken wat de reactie daar is...

En om een euro in de flauwe moppentrommel te kunnen gooien: "Wat ben je met een 4x4 als uw garage maar 3 op 3 is, hé?" :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

andrevano
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 20:23

@Gebruiker21 : Dank voor je info. Ik ga dit op mail zetten aan de firma. Zo heb ik een bewijs van vraag en - hopelijk - antwoord.

Nu rest nog alleen wat met de betaling. Welke formulering zet ik best in de omschrijving om nadien nog verhaal te kunnen halen ?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2017 11:31

Nu rest nog alleen wat met de betaling. Welke formulering zet ik best in de omschrijving om nadien nog verhaal te kunnen halen ?
Ik zou niet betalen tot het probleem rechtgezet is. Als u een factuur protesteert, betaalt u alvast het deel van de factuur waar geen discussie over is, maar in dit geval is de poort gewoon te smal, en is er eigenlijk niets opgeleverd dat je al zou kunnen betalen. Dus uw aangetekende protest op de factuur, is voldoende om niet te moeten betalen op dit moment. Wacht de reactie van de plaatser af, en dan kan je verder zien. Zolang je geen reactie op uw AS hebt gekregen, kan de plaatser de betaling niet eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”