Condensatie in mijn nieuwe auto

UniQ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Condensatie in mijn nieuwe auto

#1 , 04 dec 2017 10:44

Dag iedereen,

Heb in 2015 januari een nieuwe Renault clio gekocht bij een officiële Renault dealer en 5 jaar garantie betaald.
Nu heb ik van dag één problemen met condensatie die ik nu ( volgend maand al 3 jaar) nog steeds niet opgelost krijg.

Ben al honderd keer naar de garage geweest en kreeg altijd als antwoord dat ze geen problemen zien en dat het eventueel aan mijn natte voeten lag of aan mijn bus velgenreiniger die in de koffer in een doos lag.
Ben naar een andere garage gegaan omdat de garage waar ik mijn auto kocht, naar mijn gevoel met mijn voeten speelden.
De huidige garage waar ik nu naartoe ga, vindt het namelijk ook niet en steekt het probleem terug bij mij dat ik mijn airco in de winter zou aanzetten en daarom condensatie krijg.

Al 3 jaar lang ondervind ik problemen zowel in de winter als in de zomer.

In de winter krijg ik druppels die door de verwarming niet weggaan na een uur rijden op de voor-en achterruit en zijn de zijruiten zo nat dat ze zelfs druppen. Als het vriest moet ik krabben aan de binnenkant en niet aan de buitenkant, heb dus effectief ijs/sneeuw in de auto op mijn binnenruit.
Het duurt ook verschrikkelijk lang eer mijn auto warme lucht blaast bij het rijden. Na een kwartier rijden, blaast mijn auto licht/warme temperatuur.

In de zomer krijg ik raar genoeg een soort ijsvorming op de voorruit als de airco op de ruit blaast, waardoor ik verplicht wordt om het koude lucht in mijn gezicht of voeten te blazen wat wel onaangenaam voelt.

Kan ik hier iets tegen doen? Dit is mijn voorlaatste jaar garantie en zou het toch graag opgelost krijgen voor het vervalt.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 dec 2017 15:18

Schrijf , of spreek de invoerder zelf eens aan, en niet een garage

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 04 dec 2017 15:28

"In de zomer krijg ik raar genoeg een soort ijsvorming op de voorruit als de airco op de ruit blaast, "

Bent uw wel zeker dat u een auto hebt gekocht en geen diepvrieskist op wielen?
Ik heb nog nooit een airco in een wagen gezien die bij zomerhitte ijs kan produceren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2017 16:03

"In de zomer krijg ik raar genoeg een soort ijsvorming op de voorruit als de airco op de ruit blaast, "

Bent uw wel zeker dat u een auto hebt gekocht en geen diepvrieskist op wielen?
Ik heb nog nooit een airco in een wagen gezien die bij zomerhitte ijs kan produceren.
Ik maakte me dezelfde bedenking bij dat zinnetje: een airco die de voorruit BEVRIEST in de zomer? :shock: :shock: :shock: Wat gebeurt er als je die op uw handen of naar uw gezicht laat blazen?

Los daarvan is alles wat je beschrijft absoluut niet normaal. Zoals hierboven gezegd: contacteer de invoerder en beschrijf daar het probleem en alle garages die je al afgelopen bent om het op te lossen + dat je nog steeds geen oplossing hebt.

Ik heb ook ooit condensatie in de wagen gehad, en toen bleek er een verstopping in de afvoer van de airco te zitten waardoor er minieme hoeveelheden water in de wagen kwam, wat op zijn beurt voor condensatie zorgde. Verstopping werd weggehaald, en probleem was weg. Heeft me €30 aan werkuren gekost (probleem detecteren en oplossen), en dat was het...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tope
Berichten: 916

#5 , 04 dec 2017 21:12

Schrijf , of spreek de invoerder zelf eens aan, en niet een garage
Ik rijd ook met Renault en ik kan bevestigen dat, bij problemen, contact opnemen met de invoerder een veel beter resultaat oplevert dan de service die je in de garage krijgt.
Doen!

UniQ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 dec 2017 12:25

Schrijf , of spreek de invoerder zelf eens aan, en niet een garage
Ik rijd ook met Renault en ik kan bevestigen dat, bij problemen, contact opnemen met de invoerder een veel beter resultaat oplevert dan de service die je in de garage krijgt.
Doen!
Excuseer voor domme vragen maar wie is de invoerder?

artemis
Berichten: 3293

#7 , 05 dec 2017 12:30

Ga er eens mee naar het VAB diagnosecentrum. Die zijn onafhankelijk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 dec 2017 12:54


Excuseer voor domme vragen maar wie is de invoerder?
Renault België - Luxemburg
Mozartlaan 20
B-1620 Drogenbos
België
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5395

#9 , 06 dec 2017 10:21

"In de zomer krijg ik raar genoeg een soort ijsvorming op de voorruit als de airco op de ruit blaast, "

Bent uw wel zeker dat u een auto hebt gekocht en geen diepvrieskist op wielen?
Ik heb nog nooit een airco in een wagen gezien die bij zomerhitte ijs kan produceren.
Op de ingang van de condenser van de airco van een auto zit een regelsysteem dat er voor zorgt dat de condenser niet bevriest. Op de condenser van een diepvries natuurlijk niet. Mogelijks is dat regelsysteem defect waardoor de aircolucht onder het vriespunt zit (en het luchtdebiet stilletjesaan afneemt wegens ijsvorming op de condenser.

Voel zelf eens op of onder alle matten op aanwezigheid van vocht (bv zoals reeds aangehaald vooraan wegens geblokkeerde waterafvoerpijpjes) zodat je aan de invoerder kan vertellen waar 't nat is.

Terug naar “Consumenten Koop”