Help! Iemand maakt schulden in mijn naam...

bosprocureur
Berichten: 6853

Re: Help! Iemand maakt schulden in mijn naam...

#16 , 01 dec 2017 14:51

Hmm

ze hebben nu een schuldenaar die als een paar keer betaald heeft, en die dus wat hen betreft solvabel is. Ik denk niet dat ze op een paar rappels meer of minder zullen kijken; ze rekenen die sowieso aan het is hun "roeping".

Wat misschien haalbaar zou zijn, is dat ze hun pijlen op de moeder richten, en voorlopig, met nadruk op niet definitief, TS met rust laten, tot moeder het weer eens laat afweten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 dec 2017 14:55

Die schuld was verjaard.
Wordt gestuit als er ondertussen rappels gestuurd werden...
Herinneringsbrieven of ingebrekestellingen stuiten, behalve in uitzonderlijke gevallen door de wet bepaald, de verjaring niet.
Een schulderkenning daarentegen wel. En de betaling zou als een schulderkenning beschouwd kunnen worden.
Is de verjaringstermijn niet vijf jaar? Dan zal er niet veel verjaard zijn.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 01 dec 2017 16:17

De verjaringstermijn voor telecombedrijven bedraagt vijf jaar. Er mogen geen verhogingen aanrekenen bij ingebrekestelling, tenzij dit contractueel (met een ondertekende overeenkomst) overeengekomen zou zijn.
Het telecombedrijf moet verder ook bewijs leveren dat zij de factuur hebben overgemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”