Onvoldoende gefrankeerde brief

Marijke89
Topic Starter
Berichten: 18

Onvoldoende gefrankeerde brief

#1 , 23 nov 2017 13:05

Mijn brief is terug gekomen omdat er een postzegel te weinig op zat. Kan ik dan gewoon een andere er bij opplakken of moet ik een volledige nieuwe enveloppe nemen en ben ik mijn andere postzegel kwijt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 23 nov 2017 13:16

Nieuwe enveloppe en postzegels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 28 nov 2017 14:59

'k weet niet of het nu nog zou werken, maar wat ik in mijn jonge jaren nog gedaan heb (lang, heeeel lang geleden dus) is: ik schrijft m'n eigen adres als "geaddresseerde", en het adres van mijn pennevriendin als "afzender". De goedkoopste postzegel die je kon vinden erop, en in de brievenbus ermee.
De brief werd door de vriendelijke mensen van de Post bij de afzender afgeleverd als zijnde "onvoldoende gefrankeerd"... alwaar mijn pennevriendin kon genieten (althans dat hoop ik) van mijn hersenspinsels en pennenstreken, en op dezelfde manier goedkoop kon antwoorden :-)

(ter info: helemaal NIET frankeren werkte niet voor de een of andere reden)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 28 nov 2017 15:42

heeft je vriendin ook verteld dat zij normaal de boete moest betalen wegens te weinig gefrankeerd.

Sommige postbodes zagen dat misschien wel eens door de vingers en betaalden het mogelijk uit hun eigen zak ( omdat ze soms een nieuwjaar van de mensen kregen in de tijden dat de dieren nog konden spreken )

Terug naar “Consumenten Koop”