Kan ik afzien van een aankoop na aankoop van een game console als de reden hiervoor het volgende is?
Ik kocht een Xbox One S console aan op vrijdag 17/11 voor de prijs van 229 EUR (stond in promotie). Voordien stond deze aan de gewoonlijke prijs van 279 EUR.
Nu echter deze maandagochtend zag ik enkele promoties verschijnen op verschillende websites, die deze zelfde console aanbieden aan 179 EUR.
Na een mailtje naar Dreamland om te vragen of ze mij konden compenseren voor het verschil van 50 EUR (de console staat nu ook aan 179 EUR bij Dreamland) zeiden ze mij dat ze dit niet konden doen. Op het moment van de promotie (229 EUR) stond deze console nergens te koop aan 179 EUR.
Dat kan misschien waar zijn, maar tussen de dag van de aankoop en de dag dat de prijs daalde, zitten welgeteld 2 dagen. Ik voel me dus in 't zak gezet als klant.
Volgens Dreamland.be (https://www.dreamland.be/e/nl/dl/faq-dr ... etourneren) heb ik 14 dagen retourneer-recht maar is dit wel een geldige reden?
Ik belde ook reeds met de hoofdzetel en legde mijn verhaal daar uit en vroeg aan de medewerker of hij dit een geldige reden vond. Hij zei dat ze wellicht een commerciële geste zouden doen. Hij wist er eerlijk gezegd niet veel van, klonk vrij nieuw en aarzelend. Toch vraag ik me af of ze hiervoor moeilijk gaan doen...