Fotorolletje verdwenen

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Fotorolletje verdwenen

#1 , 12 feb 2008 15:49

Hallo,

Een aantal weken geleden bracht ik een fotorolletje naar een winkelketen om te laten ontwikkelen, normaal duurt dat een dag of 3.

Nu vandaag was ik nog maar eens gaan kijken en nog steeds was er niks binnengekomen. Omdat die fotoservice een klantendienst heeft heb ik daar naar gebeld en daar wisten ze mij te zeggen dat die bestelling al lang terug naar het filiaal was gestuurd, maar daar dus nooit is aangekomen.

Normaal zou ik er niet echt een spel van maken, maar deze foto's zijn dus toevallig die van de bevalling van mijn tweede kindje en de eerste dagen daarna, een grote emotionele waarde dus, ook al omdat we geen digitale camera hebben en alles nog op de oude manier in fotoboeken kleven ...

Moet ik dat hier nu bij laten of wat kan ik nog doen? Ze gaan achter de foto's zoeken, maar wat als die nergens boven water komen?

Graag advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2008 16:37

De winkelketen is schadevergoeding bij verlies.
Hoeveel? Valt moeilijk te zeggen.
Budget & Recht nr. 185 maart-april 2006, schrijft dat het gebruikelijk is dat je dan enkele nieuwe rolletjes krijgt, ontwikkeling foto's inbegrepen en:"Wie dat onvoldoende vindt omdat de foto's een heel bijzondere waarde hadden, kan de zaak desgewenst aan de vrederechter voorleggen. En er zijn gevallen gekend waarin slachtoffers € 250 tot € 625 per verloren filmrolletje hebben gekregen. Let wel: rechters kennen pas een soort van morele schadevergoeding toe wanneer ze van mening zijn dat het gefotografeerde onderwerp bv. erg zeldzaam was of een bijzonder grote gevoelswaarde had voor het slachtoffer. Aan u om te oordelen of het sop de kool waard is."

scorpioen

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 18 feb 2008 12:08

Niet echt ... ze moeten er gewoon voor zorgen dat die foto's teruggevonden worden ...

Maar in't slechtste geval, hoe breng ik een zaak voor de vrederechter?
Heb ik dan een advocaat nodig, ik neem aan van niet?
Kost dat iets?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”