Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
MONACO
Topic Starter
Berichten: 92

Bestelling niet uitgevoerd

#1 , 1 maand 3 weken geleden (24 okt 2017 11:08)

Heb op 30 /08/2017 een bestelbon ondertekend voor het plaatsen van een lavabo met spiegel van een gekend en duur merk.
Sedertdien heb ik van die firma niets meer gehoord en heb ook zelf geen contact opgenomen wegens andere problemen.
Deze bestelbon vermeldt geen enkel merk zodat ik in feite niet weet wat ik gekocht heb; ik heb ook geen voorschot betaald.
De algemene voorwaarden worden nergens vermeldt maar men moet wel tekenen dat men er kennis van genomen heeft.

Mijn vraag is nu of die bestelling nog steeds geldig of vervallen is ?

Reclame

denlowie
Berichten: 8665
Juridisch actief: Nee

#2 , 1 maand 3 weken geleden (24 okt 2017 11:17)

Dit is nog geen twee maanden, waarom zou dit niet meer geldig zijn ??

Je tekent wel dat je kennis heeft genomen van de verkoopsvoorwaarden, daar kan je niet meer onder uit, je tekent toch niet iets wat niet is geweest !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

TomVDJ
Berichten: 8620

#3 , 1 maand 3 weken geleden (24 okt 2017 11:46)

Bestelbon is zeker nog geldig. Wel niet verstandig om merk en type lavabo en spiegel niet op de bestelbon te laten vermelden. Als de firma ter goeder trouw is, is dit mogelijk gewoon een vergetelheid van hun kant. U kan heb een mail sturen, met daarin:

Beste,

Op 30/08/2017 tekende ik een bestelbon voor lavabo X van merk Y en spiegel A van merk B + plaatsing. Wegens omstandigheden ben ik de uitvoering van deze werken uit het oog verloren. Vandaar dat ik even mail om te vragen wanneer deze werken zoude kunnen uitgevoerd worden?

Met vriendelijke groeten,

- Uw naam, adres, telefoon, e-mail -


Op die manier hebt u ook een begin van bewijs van welke materialen gevraagd waren. U kan bovenstaande ook via AS sturen om meer bewijskracht te hebben, maar dit komt nogal "aanvallend" over. Mogelijk komt de firma zijn verplichtingen gewoon netjes na indien u deze mail stuurt, en is er verder niets aan de hand.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”