Misére auto van het jaar 2017

etsm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misére auto van het jaar 2017

#1 , 19 okt 2017 17:04

Recht om een nieuw voertuig te eisen ???
Dit zou ik graag willen weten over de "Auto van jaar 2017" namelijk de <X>.
Deze wagen na 5 maanden wachten tot levering op 12/03/2017 zijn de problemen begonnen met slechts 1900 km op de teller zijnde
na vijf en een halve maand problemen met namen storing hill assist, storing parkeerrem, storing versnellingsbak wanneer de versnellingshendel in D werd gebracht (automaat).De versnellingspook flikkert als een kerstenboom.Met deze storing kan men niet meer in neutraal ,achteruit of parkeerrem gebruiken Deze storing kwam steeds onregelmatig voor en kon soms een 14 tal dagen duren alvorens terug de kop op te steken.
-De wagen bij garage binnengebracht op 20/9/2017 voor uit te lezen (2 dagen kwijt) met als commentaar een update uit gevoerd te hebben. Ondertussen met vervangwagen gereden met versnelling type Partner dus geen vergelijkbare wagen.
- Op 13/10/2017 s' morgens terug naar de garage met dezelfde problemen, terug dezelfde vervangwagen en 's avonds te gaan afhalen
met als antwoord zeer waarschijnlijk een kabelbundel die moet vervangen worden en zullen contact op nemen om deze te vervangen.
- Gisteren 18/10/2017 naar garage om kabelbundel te vervangen een goed half uur en klaar is kees. Met volvertrouwen naar huis dus maar dit was buiten de "Misére auto van het jaar 2017" gerekend. TERUG hetzelfde probleem en terug naar garage. De wagen met de storing gaande opnieuw uitgelezen maar niks te vinden, de conclusie nu is dat ze de versnellingshendel gaan vervangen zonder te weten of deze de oorzaak van alle ellende zou zijn met gevolg dat ze de middenconsoles en dergelijke dienen uit te breken om dat hendel te kunnen vervangen.
Mijn overtuiging is dat heel de electronishe unit niet deugd maar daar word geen antwoord op gegeven.
De auto van het 2017 is voor mij DE misére van het jaar 2017.
Kan er iemand mij een antwoord geven of ik recht heb een nieuwe wagen te eisen of een verantwoorden terugnameprijs te eisen?
Alvast bij voorbaat dank.

[merken + handelsnamen verwijderd / webmaster]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 19 okt 2017 17:11

Kunt u de naam verwijderen? Dat is tegen de forumregels.

aternat
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2017 14:02

U mag al blij zijn dat u een vervangwagen heeft gekregen tijdens de duur van de herstelling. Auto's zijn gecompliceerd de dag van vandaag. De garage is met handen en voeten gebonden aan de constructeur, die garantieprocedures voorschrijft. Sommige storingen vragen een beetje geduld, en heel veel zoekwerk. Ik denk dat u meer gaat bereiken door de wagen bij de dealer terug af te zetten en op een rustige manier de herstelling te vragen.
Indien het echt niet opgelost geraakt, kan u het merk aanschrijven. Die zullen zeker en vast de nodige stappen ondernemen om het probleem op te lossen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”