Factuur van 2010

bartie1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Factuur van 2010

#1 , 18 okt 2017 20:10

Vraagje:
Wij hebben net een ingebrekestelling aangekregen betreffende een aankoop van kleding op het web van 2010 voor een bedrag van 69.75€ als particulie.
Als we gaan terugkijken op hun website, naar ons persoonlijk profiel, /openstaande facturen kunnen we maar terug gaan tot 2013, en er blijkt geen bedrag open te staan!
Daar het zo lang geleden is zijn we ons er niet meer van bewust over welke bestelling dit gaat.
Het bedrag dat ze nu vorderen is 160.57€
Wat moeten we hier nu nog mee doen?
Iemand raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2017 20:15

Als je dit betaald heeft kan je dit nog terug vinden op je bankrekening, je kan tot 10 jaar terug gaan bij sommige banken.

Ik dacht als je iets koopt via een webshop dat men dit op voorhand moest betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 okt 2017 08:56

Niet overal. Als ik de keuze heb, vraag ik altijd om de factuur pas te betalen na ontvangst van de goederen. Kwestie van zekerheid. Anders betaal ik altijd via PayPal en uitzonderlijk met gewone bankkaart of Visa

Reclame

bartie1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2017 22:13

Na vandaag gebeld te hebben naar de gerechtsdeurwaarder, vroegen ze het dossier nummer, en we deden ons verhaal dat dit ging over factuur van 2010, en dat we niet meer weten over wat dit gaat, gaven ze ons doodleuk het antwoord, ok dit is veel te lang geleden en bij deze is het dossier afgesloten, dus niets meer betalen!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 okt 2017 09:11

vandaag gebeld
Heb je hiervan bewijs????
Wat ga je doen als je binnen een paar weken of maanden een volgende rappel, mogelijks een dagvaarding krijgt?
Een telefoontje met secretaresse XXX stop die zaak nog niet. Dat moet schriftelijk.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 okt 2017 09:32

Nog nooit zo iets gehoord .

Het is zeker de deurwaarder niet die daar over beslist
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 20 okt 2017 10:01

Tuurlijk kan niemand op dit ogenblik u tot betaling dwingen, er is nog geen vonnis.
Let wel op de kosten en intresten blijven oplopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”