Aankoop 2dehands Brommer

Dlvaux
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop 2dehands Brommer

#1 , 18 okt 2017 09:48

Beste,
Na een lange zoektocht om een brommertje te kopen dacht ik het dan toch gevonden te hebben. Een (jinsheng) daxje waarvan de prijs €500 was, met lage km-stand van 1300 en onverprutste staat van de motor. (dit volgens de advertentie)
Wat gezonden met de verkoper en uiteindelijk dan naar de brommer gaan kijken. Voor mij, als leek zijnde wat brommers betreft zag deze er zeker goed uit. De verkoper deed automechanica en deed een rondje met het brommertje wat dus geen twijfel bij me opstak. Juist een kabel ontbrak van de kilometriek/snelheid maar deze zou ik de donderdag opgestuurd krijgen. Eenmaal thuis de brommer uitgeprobeerd maar meteen problemen ondervonden. Na een 2de opinie bij zowel een familielid met heel wat kennis in dit vakgebied + een garagist kwam ik toch te weten dat deze brommer helemaal niet de brommer was die geadverteerd werdt.
De brommer heeft 'duidelijk' veel meer kilometers, aan de motor is serieus geprutst en heel wat onderdelen ontbreken. Na contact met de verkoper (wat moeilijk verliep) waar ik deze op de feiten druk, voel ik toch aan dat deze blij is dat hij ervan af is en dus niet bereid om deze terug te nemen.

Achteraf gezien toch heel wat naïviteit mee betrokken geweest en ook veel te vlug het vertrouwen gelegd vanuit mijn kant. Dit is natuurlijk geen toffe situatie en ik vraag me af of ik er baat bij heb om hiermee de gerechtelijke weg op te gaan?

Als nog extra informatie zou nodig zijn voeg ik dit graag toe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 okt 2017 10:05

Je kan de verkoper dagvaarden, maar de uitkomst staat zeker niet vast. De dagvaarding en de aanmaningskosten gaan de aankoopprijs overstijgen.
Stel de verkoper in gebreke met een AS en vraag de ontbinding van de koop, en teruggaven van de aankoopsom.
Hebt u een print van de advertentie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Dlvaux
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2017 11:17

Dank voor antwoord!
Ik heb een screenshot van de advertentie en heb dit ook gestuurd naar de verkoper maar deze wil de aankoopsom niet terugbetalen.
Wat houdt een AS juist in?

Reclame


Terug naar “Consumenten Koop”