Aanhangwagen zonder papieren

jefpeeters
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Re: Aanhangwagen zonder papieren

#31 , 13 okt 2017 10:13

En is dat dan mijn fout of die van de verkoper die ronduit liegt? Dat is meer dan "beter voorstellen" dit is een fundamentele eigenschap die volledig verkeerd is.
Nogmaals, zo'n holle slogans en dooddoeners heb ik heel erg weinig aan. Ik begrijp dat dat je een superieur gevoel heeft en jou zoiets nooit zal overkomen maar de plaat is wat grijs gedraaid intussen.

@denlowie: de hijsinrichting is wel onlangs nog gekeurd, getuige een sticker van BTV.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 13 okt 2017 10:18

Als je een klein beetje nadenkt dan weet je toch dat bij een hijstoestel een papier van keuring moet zijn, ook al is de termijn overschreden dan moet er een keurings bewijs bij zijn voor de volgende keuring.

En op zo een attest staat zeker het gewicht.

Maar zo iets kopen zonder enig attest is om miserie vragen, en een bewijs dat er iets niet pluis zit, wie zegt dat deze lift niet afgekeurd was ?? en daardoor er geen papieren bij zat, deze vraag kan je ook eens aan u zelf stellen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefpeeters
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#33 , 13 okt 2017 10:18

Denlowie. Kan je nu eens een concreet antwoord geven op wat ik nu kan doen, niet wat ik een half jaar geleden had kunnen doen?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#34 , 13 okt 2017 10:27

Denlowie. Kan je nu eens een concreet antwoord geven op wat ik nu kan doen, niet wat ik een half jaar geleden had kunnen doen?
Niks kan je doen, enkel proberen hem te dagvaarden bij de vrederechter.

Maar eerst hem in gebreke stellen per aangetekende zending en hem voor stellen tot het terug nemen en terug betalen.

Dit kan je proberen, maar bij de vrederechter zal je het zeer moeilijk krijgen, omdat een particulier nooit garantie moet geven, verkocht is verkocht, en de wet op de consumenten bescherming telt hier niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefpeeters
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#35 , 13 okt 2017 10:29

Ok bedankt, daar kan ik wat mee.
Geen garantie ok, er is geen defect, geen consumentenbescherming ok, maar bedrog staat hier toch los van?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#36 , 13 okt 2017 10:31

Persoonlijk heeft ik je gelijk je bent bedrogen maar om dit hard te maken dit zal een ander paar mouwen zijn, ik denk dat er zelfs geen verkoop overeenkomst bestaat waarin het staat dat je dit gekocht heeft voor een lift van max 750 kg
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefpeeters
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#37 , 13 okt 2017 10:34

Ik heb screenshots van de advertentie en afdrukken van de mails waarin hij dit bevestigd, tweedehands.be heb ik gevraagd voor het "origineel" van deze advertentie, we zijn per mail de prijs overeengekomen en ik heb sms'n van dezelfde dag waarin het adres en uur van ophalen besproken wordt. Lijkt me dan toch wel "bewijs" te zijn?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#38 , 13 okt 2017 10:52

Laat het ons hopen voor u !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”