woordbreuk, laster en eerroof van privé persoon bij overdracht caravan op camping

malika
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

woordbreuk, laster en eerroof van privé persoon bij overdracht caravan op camping

#1 , 01 okt 2017 23:20

Beste,
onlangs stelde ik mijn caravan te koop. Het is te zeggen ik deed via een zoekertje een oproep en mijn caravan werd gratis aangeboden indien de overnemer zelf zou instaan voor de herstelling van de vloer. Daarbij werd ook vermeld dat de onkosten bij de campinguitbater ten laste was van de overnemer.
Een mevrouw (uit Nederland) schreef mij tot 2x toe dat zij bereid was de overname te doen. Ik heb haar dan ook nogmaals gewaarschuwd dat de kosten bij de camping ten hare laste waren en heb haar een berekening bij benadering gemaakt. Zij was akkoord voor overname.
Wij zijn bij de uitbater ter plaatse geweest waar zij de exacte kosten meekreeg teneinde ze over te schrijven. Pas dan was het deal rond.
Van mevrouw kreeg ik diezelfde dag nog een lange mail (verchillende mails), waarin zij voorstellen doet die niet stroken met het huurcontract dat ik heb met de eigenaars van de camping (o.a. wegslepen op haar kosten, onderverhuur, aanbieden om een paar maanden aan mij te betalen, mij daarna gratis laten logeren op een andere camping e.a.) Haar redenen : de uitbaters zijn "onbetrouwbaar, crapuleuz, ...". Telkens heb ik haar, op beleefde manier geantwoord dat zij doet wat zij wil nadat zij eigenaar is van de caravan, maar dat ik nu geen onwettige acties wens te ondernemen. Zij stelt mij zelfs voor een contract op te maken waarin zij haar beloften (lees verplaatsen op haar kosten) zal nakomen.
Besluit : mevrouw weigert te betalen en vind dat zij gelijk heeft : "..mails...waarin ik u de beste en de meest betrouwbaarste oplossing heb aangegeven".
Kan ik hiervoor een klacht indienen wegens woordbreuk tav mij, laster en eerroof tav uitbaters. Waar, hoe en wat zijn de gevolgen hiervan (zowel voor mij als voor haar)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 01 okt 2017 23:23

't Is toch simpel: als ze JOUW voorwaarden niet schriftelijk aanvaardt verkoop je niet aan haar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

malika
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2017 23:29

ja, ik was niet meer van plan om aan haar te verkopen. Maar ergens wil ik haar ook duidelijk maken : deze handelswijze kan niet door de beugel en wil ik proberen om een klacht in te dienen. Je moet weten dat ik door al haar getalm mijn contract niet kon opzeggen (= 3 maand vooropzeg tegen 1/1) vermits aangetekend voor 1 oktober moet gebeuren. Ik heb het kort samengevat, maar haar verwijten zijn allesbehalve en vele mails lang. Misschien kan ik door mijn reactie anderen beschermen.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 02 okt 2017 09:56

Als zij zich nooit bewijsbaar akkoord heeft verklaard met de verkoop op uw voorwaarden, dan kan u m.i. weinig ondernemen om een schadevergoeding of een gedwongen verkoop af te dwingen.
"sowieso" schrijf je zo.

malika
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2017 17:22

ik heb 2 mails waarin zij zegt de caravan over te nemen, onder andere schrijft zij in 1 mail : "Met deze mail geef ik een absolute bevestiging van de overname".

Terug naar “Consumenten Koop”