Hallo,
2 jaar en een paar maanden geleden kochten wij een TV bij Vandenborre. Al enkele maanden later waren er problemen met deze TV. De TV is toen 2x kort na elkaar binnen geweest voor herstelling. Dit is toen onder garantie en dus gratis gebeurd.
Enkele weken geleden kwam hetzelfde probleem echter terug. We vonden dat helemaal niet normaal voor zo'n jonge TV en lieten dat ook blijken aan de Vandenborre technieker die op onze vraag langskwam. Ook die man gaf toe dat dit niet normaal was. Hij stelde voor de TV te laten ophalen door Vandenborre en hij zou ervoor zorgen dat de TV toch nog onder garantie hersteld werd omdat het een probleem was dat al vroeger was voorgekomen. Helaas is die belofte enkel mondeling gebeurd. Mijn huisgenote heeft dit niet op papier laten zetten. En de garantie was enkele weken daarvoor verlopen.
De TV is inderdaad afgehaald en vandaag werd die teruggebracht. Op de leverbon stond dat niets vervangen is maar dat het één en het ander afgeregeld is. De TV werkt op dit moment dan ook goed. Maar er stond ook 60 euro aangerekend voor uurloon. Aangezien de leveranciers externen waren had het niet veel zin met hen te discussiëren. We hebben de leverbon getekend met daarbij de melding "beloofd gratis te herstellen; in principe niet te betalen". De factuur zou opgestuurd worden.
Hebben wij enige kans om een eventuele factuur van Vandenborre aan te vechten? We hebben dus alleen die mondelinge belofte. Ik weet dat onze kansen klein zijn, maar zulke kosten na amper 2 jaar zijn eigenlijk niet normaal.
Heeft het zin om bv. economische inspectie te laten bemiddelen? Welke extra kosten hangen ons boven het hoofd als we niet onmiddellijk die eventuele factuur betalen?
Lenny