Gratis herstelling beloofd maar toch factuur

mapleleiah
Topic Starter
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

Gratis herstelling beloofd maar toch factuur

#1 , 07 feb 2008 15:18

Hallo,

2 jaar en een paar maanden geleden kochten wij een TV bij Vandenborre. Al enkele maanden later waren er problemen met deze TV. De TV is toen 2x kort na elkaar binnen geweest voor herstelling. Dit is toen onder garantie en dus gratis gebeurd.

Enkele weken geleden kwam hetzelfde probleem echter terug. We vonden dat helemaal niet normaal voor zo'n jonge TV en lieten dat ook blijken aan de Vandenborre technieker die op onze vraag langskwam. Ook die man gaf toe dat dit niet normaal was. Hij stelde voor de TV te laten ophalen door Vandenborre en hij zou ervoor zorgen dat de TV toch nog onder garantie hersteld werd omdat het een probleem was dat al vroeger was voorgekomen. Helaas is die belofte enkel mondeling gebeurd. Mijn huisgenote heeft dit niet op papier laten zetten. En de garantie was enkele weken daarvoor verlopen.

De TV is inderdaad afgehaald en vandaag werd die teruggebracht. Op de leverbon stond dat niets vervangen is maar dat het één en het ander afgeregeld is. De TV werkt op dit moment dan ook goed. Maar er stond ook 60 euro aangerekend voor uurloon. Aangezien de leveranciers externen waren had het niet veel zin met hen te discussiëren. We hebben de leverbon getekend met daarbij de melding "beloofd gratis te herstellen; in principe niet te betalen". De factuur zou opgestuurd worden.

Hebben wij enige kans om een eventuele factuur van Vandenborre aan te vechten? We hebben dus alleen die mondelinge belofte. Ik weet dat onze kansen klein zijn, maar zulke kosten na amper 2 jaar zijn eigenlijk niet normaal.

Heeft het zin om bv. economische inspectie te laten bemiddelen? Welke extra kosten hangen ons boven het hoofd als we niet onmiddellijk die eventuele factuur betalen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 mar 2008 22:39

Als ik me niet vergis las ik afgelopen week in Test Aankoop dat Vandenborre nochtans recent bij een klant een gratis herstelling had uitgevoerd voor een toestel dat niet meer onder garantie viel.

Probeer misschien via hen eens te bemiddelen ?

mapleleiah
Topic Starter
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 07 mar 2008 22:55

Ondertussen is het verhaal verder geëvolueerd.

Wij hebben Vandenborre telefonisch gecontacteerd met onze "klacht". Daar werd verteld via een e-mailadres nog eens het verhaal te doen. Dat hebben we gedaan. We kregen vervolgens via e-mail de melding dat een commerciële geste gedaan zou worden en dat de factuur geannuleerd zou worden. Ik heb schriftelijke bevestiging van die belofte gevraagd, en die is een paar dagen later in de bus gevallen.

We dachten toen dat alles voorbij was en dat Vandenborre inderdaad een mooie service verleend had.

Maar nu is vandaag toch die factuur in de bus gevallen, onlangs de schriftelijke belofte om de factuur te annuleren.

Nu mogen we dus toch nog bellen en waarschijnlijk nog eens aangetekend schrijven met een kopie van hun brief erbij.

Wat een chaos!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”