keuken geraakt maar niet geplaatst + schade

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

keuken geraakt maar niet geplaatst + schade

#1 , 24 sep 2017 16:00

Hallo.

Kort samengevat: op 22/03/2017 tekenden wij een overeenkomst met x. voor een keuken van 10080 euro. Op 19/05/2017 werd ze geleverd en op 23/05/2017 kwamen de plaatsers. Keuken kon niet afgewerkt worden omdat 1) een werkblad ontbrak 2) het andere werkblad was op verkeerde maat gezaagd. Na HEEL VEEL telefoontjes en e-mails van onze kant (wij werden continu afgescheept met smoesjes zoals 'de persoon die dit regelt is in verlof' en 'de fabriek is in verlof' etc. Soms werd zelf de telefoon na 10 minuten in wacht gewoon dicht gelegd) kwamen ze eindelijk op 19/09/2017 (4 MAAND LATER!!) opnieuw om de werkbladen te plaatsen. En opnieuw geen succes: beide werkbladen verkeerd formaat. Dit was dus al de 2e keer dat onze ruimte werd opgemeten en ze nog steeds verkeerde afmetingen hebben. Over incompetentie gesproken. Tijdens deze 2e poging hebben de plaatsers 2 van mijn wandtegels gebroken. Misschien nog 1 van de ergste fouten: ik heb een kookplaat op gas laten installeren en de 1e plaatsers hadden de gastoevoer slecht aangesloten en dus mijn gezin in gevaar gebracht. De boel kon op elk moment een dramatische wending krijgen.

Wij zijn het KOTSBEU en ik wil hen voor het vredegerecht of iets dergelijks slepen en een schadevergoeding eisen. De tijd die heel deze farce nu al duurt is buiten alle redelijke proportie van wat je van een aannemer kan verwachten. Bovendien hebben ze nu ook al schade gemaakt aan mijn keuken. Ik heb al een e-mail gestuurd waarin ik serieus van mijn oren maak, maar er komt geen antwoord.

Waar kan ik terecht voor dergelijke voorvallen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 24 sep 2017 17:44

In het vervolg keuken kopen bij de man die ze maakt alsof ze voor zichzelf zijn....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 sep 2017 19:46

Dat heb je als je een keuken koopt bij een keten, die hun keukens op een ander laten maken, en enkel maar monteren als ware het IK..
Nooit doen.
Heb tijdens mijn professionele loopbaan honderden keukens laten plaatsen, bijna allemaal op maat gemaakt, en nooit problemen gehad. Een verkeerd genomen maat is altijd mogelijk, maar het is iets anders als de monteur dan even naar de schrijnwerkerij kan om dat andere stuk te maken, dan dat hij moet wachten op dat stuk uit het vroegere Oostblok of het uiterste zuiden en de EU.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 24 sep 2017 21:18

E-mail sturen helpt geen moer. U moet hen aangetekend in gebreke stellen.

Terug naar “Consumenten Koop”