Pagina 2 van 2

Re: Garantie smartphone

Geplaatst: 19 dec 2017 14:40
door LeenW
Samsung heeft het laatste woord.
Dus stel je in verbinding met samsung
De rechtbank heeft nog steeds het laatste woord. En is dat geval moet de verkoper worden aangesproken, niet de producent.

Re: Garantie smartphone

Geplaatst: 19 dec 2017 16:10
door sloeberken
Inderdaad Leen, maar dikwijls ben je beter en sneller geholpen door de producent, dit is mijn ervaring.

Re: Garantie smartphone

Geplaatst: 19 dec 2017 23:19
door Bart Vissers
wat is het nu?????

moet TS naar Samsung gaan of naar de verkopende winkel???
Het wettelijk antwoord is de winkel. Het is de verkoper (en niet de fabrikant) die moet instaan voor de consumentengarantie.
Wat Samsung niet weerhoudt om evt. iets extra te kunnen doen. Dat is dan het niet-wettige (maar mogelijk wel correcte) antwoord van een andere respondent.
Als je laat herstellen via een ander kanaal dan de winkel, dan kunnen ze de herstelling wel in twijfel trekken.

Re: Garantie smartphone

Geplaatst: 20 dec 2017 09:45
door sloeberken
De winkel moet dit ook opsturen naar samsung, hij mag daar niet aan prutsen of de garantie vervalt.

Re: Garantie smartphone

Geplaatst: 20 dec 2017 10:41
door Bart Vissers
De winkel moet dit ook opsturen naar samsung, hij mag daar niet aan prutsen of de garantie vervalt.
Dat is iets puur tussen Samsung en winkel.
Als de winkel eraan prutst, dan maakt dat voor je garantie als consument niets uit.
(Men kan natuurlijk wel gaan beweren dat je er zelf aan geprutst hebt, dus best bij afgifte toestand duidelijk beschrijven).