Fake schoenen verkocht

Bob simons
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fake schoenen verkocht

#1 , 21 sep 2017 21:53

Beste
Ik heb een vraagje

Ik heb fake schoenen verkocht aan een man. Hij was ervan op de hoogte dat ze fake waren. Nu hij zijn schoenen heeft ontvangen wilt hij zijn geld terug!
Mijn vragen zijn dus:
-Ben ik verplicht zijn geld terug te storen?
-Wat als hij naar de politie gaat?

Alvast hart bedankt
Bob

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2017 06:32

Als deze namaak is en hij gaat naar de politie ben je de klos, ook als hij weet heeft dat het namaak is zal de miserie krijgen.

En je heeft misschien ook al gelezen dat men tegenwoordig niet lacht met namaak!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2017 11:49

Beste
Ik heb een vraagje

Ik heb fake schoenen verkocht aan een man. Hij was ervan op de hoogte dat ze fake waren.
Zelfs al is hij op de hoogte, dan nog had u deze niet mogen verkopen! U blijft sowieso strafbaar.
Nu hij zijn schoenen heeft ontvangen wilt hij zijn geld terug!
Tja, als je illegale handel drijft, moet je niet verwonderd zijn dat de tegenpartij ook "lepe truken" uithaalt.
-Ben ik verplicht zijn geld terug te storen?
Op dit moment kan hij enkel vragen en ben je tot niets verplicht.
-Wat als hij naar de politie gaat?
Dat is de volgende stap als je niet betaald, natuurlijk. Als hij naar de poltie of de rechtbank stapt, hang je er sowieso aan. Ook al kan je bewijzen dat hij wist dat het namaak was, dan nog heb je handel gedreven in namaak goederen. Meer nog, als jij kan bewijzen dat hij wist dat het namaak was, is dit meteen ook het bewijs dat JIJ goed wist dat je namaak aan het verkopen was!

Hier komt je dus nooit goed uit. Je kan proberen vragen dat hij de schoenen terugstuurt en je hem daarna volledig vergoed (ook voor het terugzenden). Als hij daar niet mee akkoord gaat, kan je best gewoon alles terugbetalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”