Abonnement 13 maanden

Knarf76
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Abonnement 13 maanden

#1 , 20 sep 2017 18:17

In mei nam mijn vrouw een online abonnement bij WeightWatchers.

Nu wou ze dit opzeggen maar kreeg als antwoord : ""
Bij deze bevestigen wij uw opzegging.
U kunt gebruik maken van het abonnement tot 02-06-2018.
Bij de aanmelding heeft u namelijk gekozen voor een 13 maanden abonnement.
We moeten dus nu nog een hele hoop maanden betalen voor iets wat we maar even hebben gebruikt.

Mijn vrouw weet nergens iets van 13 maanden abonnement. Als ik vandaag naar de WeightWatchers website surf heb ik zelfs geen idee hoe je een abonnement voor 13 maanden kan aanvragen.

Na registratie heeft ze een email ontvangen "Jouw ontvangstbewijs" waarin volgende informatie staat (met dus o.m. dat het Abonnementstype maandelijks is.
Gebruikersnaam
Referentienummer
Abonnement: Maandtarief
Geïncasseerd bedrag
Betaalwijze: Domiciliëring
Aanmelddatum
Facturatiegegevens : Adres
Onderaan de mail staat nog het volgende
Na afloop van de eerste betaaltermijn wordt het lidmaatschap automatisch maandelijks verlengd tot wederopzegging tegen het geldend maandbedrag. Het lidmaatschap kan op elk moment worden opgezegd en wordt dan binnen 72 uur na ontvangst van uw verzoek beëindigd. Meer informatie hierover vindt u in de Lidmaatschapsovereenkomst.
Link naar lidmaatschapovereenkomst : https://www.weightwatchers.com/be/nl/li ... eenkomsten



En verder
U heeft het recht om dit contract binnen 14 dagen te annuleren zonder opgaaf van reden. De herroepingstermijn verloopt na 14 dagen na de dag van het afsluiten van het contract.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient u ons te informeren over uw beslissing dit contract te annuleren door een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een brief per post of e-mail).
Weight Watchers Belgium, Postbus 32, 2320 Hoogstraten Belgium
Telefoonnummer: 070-660207 (€ 0,30/min)
E-mail: info@weightwatchers.be
U kunt het bijgevoegde model annuleringsformulier hiervoor gebruiken, dit is echter niet verplicht.
Om de deadline van de annulering te halen, dient u uw berichtgeving omtrent het uitoefenen van uw annuleringsrecht te sturen voordat deze annuleringsperiode is verstreken.

Indien u dit contract opzegt, vergoeden wij alle betalingen die wij van uw hebben ontvangen, We zullen deze vergoedingen onverwijld terugbetalen, en niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij zijn geïnformeerd over uw beslissing om dit contract te annuleren.
Wij zullen de betalingen op dezelfde betaalwijze vergoeden die u hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij u uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval, zullen er geen kosten verbonden zijn aan de vergoeding.

Indien u hebt verzocht om de dienstverlening te starten tijdens de annuleringsperiode, dient u ons een bedrag te betalen dat in verhouding staat tot de verleende dienst totdat u ons uw annulering van dit contract hebt medegedeeld, in vergelijking tot de volledige dekking van het contract.


© 2017 Weight Watchers International, Inc. © 2017 WeightWatchers.com, Inc. Alle rechten voorbehouden. Weight Watchers en SmartPoints™ zijn merken van Weight Watchers International, Inc. en worden onder licentie gebruikt door WeightWatchers.be N.V. en Weight Watchers Belgium N.V.

WeightWatchers.be- PO Box/B.P. 32 - 2320 - Hoogstraten - België
273512



Nergens in die mail staat iets van 13 maanden. Het enige wat ik zie staan is "maandelijks", waarbij ik er dan ook van uit ga dat het gewoon maandelijks op te zeggen is. Mail is het enige wat werd ontvangen na registratie.


Heb al een beleefde mail verzonden dat ik nergens iets kan terugvinden over 13 maanden. En een screenshot van de mail hierboven met het "maandelijks" ding aangeduid en hun daar ook op gewezen.

Antwoord
Tot onze spijt zijn wij niet in de mogelijkheid uw abonnement vroegtijdig te beëindigen. Dit omdat u tijdens de aanmelding op 03/05/2017 heeft gekozen voor abonnement van 12 maanden + 1 maand gratis.


Ik vind het allemaal zeer vreemd. Op die manier kan ik ook zeggen dat je een abonnement van 10 jaar hebt en dat je moet blijven betalen.

Hebben zij dit recht als dat niet in die mail staat dat het gaat om een abonnement van 13 maanden ?
Wat doe ik nu best als volgende stap ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 sep 2017 18:22

Hoe gebeurde die aanmelding en met wat bent u akkoord gegaan in die aanmelding?
Was het een promotieactie?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Knarf76
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 22:52

Online via de website.
Mijn vrouw zegt dat ze niks heeft gezien van 13 maanden.

Het enige wat we hebben ontvangen is die email waarin toch wel duidelijk staat : Abonnement: Maandtarief...
Anders zou daar toch staan 13 maanden ?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 20 sep 2017 23:02

Ik zie die voorwaarde wel hoor, ik citeer:

"Voorwaarden.......Je dient gedurende de gehele periode van het betaalplan (6 of 12 maanden) lid te blijven. Na de eerste betaalperiode (6 of 12 maanden) wordt jouw abonnement automatisch omgezet naar een abonnement met het standaard maandbedrag tot jouw wederopzegging. "

Duidelijk toch?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Consumenten Koop”