Auto gekocht

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

Auto gekocht

#1 , 20 sep 2017 10:05

Auto was in panne gevallen. Nieuwe auto gekocht aangezien ik anders niet op mijn werk geraak. Aankoop is bij handelaar gebeurd. Ik heb een bestelbon. Ik heb een pdf van de advertentie waarop staat dat de auto in nieuwstaat is. Wagen is volkedig betaald per overschrijving en moet nog worden afgehaald. Een aantal vragen:
A) wagen is geimporteerd uit Duitsland. Achteraf verneem ik via google dat km fraude hierbij schering en inslag is. Ik denk de auto te laten keuren bij vtb vab met de vraag of de km stand correct is. Kwestie van zeker te zijn dat er geen onderhoud nodig is en het risico op grote kosten door distributieriem die springt alvast te verkleinen. Wat denken jullie?
B) verkoper kwam af met het, voor ons dan aannemelijk, verhaal dat keuring pas bij verkoop gebeurd omdat anders het voor niks is als de wagen niet verkocht geraakt. Wat doe ik als er op die keuring opmerkingen staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 sep 2017 10:19

Een keuringsonderzoek door VAB na de aankoop heeft geen zin meer, tenzij de verkoper akkoord is met hun opmerkingen, en akkoord is die ook te verhelpen. Laat dit dan wel op papier zetten en door hem ondertekenen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2017 10:30

Heb bedenkingen met de vraag.

1/ wagen nieuwe staat ? (auto in nieuwstaat )
waarom dan keuring ?,
of is het een wagen bijna in nieuwe staat ??

2/je heeft hem volledig betaald, dan heeft niks nog te maken met de opmerkingen van de keuring, je heeft je goedkeuring gegeven bij het onderschrijven van de bestel bon en bevestigd door de betaling.

Al de rest is vijgen na Pasen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#4 , 20 sep 2017 11:12

Heb bedenkingen met de vraag.

1/ wagen nieuwe staat ? (auto in nieuwstaat )
waarom dan keuring ?,
of is het een wagen bijna in nieuwe staat ??

2/je heeft hem volledig betaald, dan heeft niks nog te maken met de opmerkingen van de keuring, je heeft je goedkeuring gegeven bij het onderschrijven van de bestel bon en bevestigd door de betaling.

Al de rest is vijgen na Pasen .
1) Tweedehands wagen die volgens de advertentie in nieuwstaat is. Wet op marketing maakt dit toch bindend?

2) nieuwstaat moet zich toch ook reflecteren in het keuringsrapport? Als dit niet zo is is er dan geen sprake van een niet conforme levering?

Terug naar “Consumenten Koop”