Onderhoudscontract verwarmingsketel merk ATAG

Rswinnen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Re: Onderhoudscontract verwarmingsketel merk ATAG

#16 , 27 sep 2017 22:45

Voor mij gaat het om het principe, als ik niet tijdig opzeg moet ik blijven betalen, de verwijzing naar hun website bestond volgens mij 15 jaar geleden bij ondertekening niet eens, en er is mij ook nooit naar verwezen op enige manier, ik ga er van uit gezien zij mij niet schriftelijk hebben laten weten dat er een einde aan het contract komt, en dat dit letterlijk ook nergens in de door mij ondertekende overeenkomst voorkomt dus het contract met 5 jaar verlengd wordt. Dat dit niet eeuwigdurend begrijp ik uiteraard ook wel, maar dan verwacht ik wel een duidelijke verwijzing. Ik kan toch ook 10 jaar lang (of langer) een all risk verzekering op mijn wagen nemen toch?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 27 sep 2017 22:48

Voor mij gaat het om het principe, als ik niet tijdig opzeg moet ik blijven betalen, de verwijzing naar hun website bestond volgens mij 15 jaar geleden bij ondertekening niet eens, en er is mij ook nooit naar verwezen op enige manier, ik ga er van uit gezien zij mij niet schriftelijk hebben laten weten dat er een einde aan het contract komt, en dat dit letterlijk ook nergens in de door mij ondertekende overeenkomst voorkomt dus het contract met 5 jaar verlengd wordt. Dat dit niet eeuwigdurend begrijp ik uiteraard ook wel, maar dan verwacht ik wel een duidelijke verwijzing. Ik kan toch ook 10 jaar lang (of langer) een all risk verzekering op mijn wagen nemen toch?
All-risk auto is voor schade door ongevallen, niet voor herstellingen te wijten aan slijtage of voor onderhoud.
Voor schade (ontploffing, brand, enz) blijft uw Atag wel degelijk verzekerd via uw brandpolis onafgezien de ouderdom.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 28 sep 2017 08:23

Voor schade (ontploffing, brand, enz) blijft uw Atag wel degelijk verzekerd via uw brandpolis onafgezien de ouderdom.

Wordt hier dan geen rekening gehouden met de leeftijd van het apparaat, vetusteit ?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 28 sep 2017 10:23

Voor schade (ontploffing, brand, enz) blijft uw Atag wel degelijk verzekerd via uw brandpolis onafgezien de ouderdom.

Wordt hier dan geen rekening gehouden met de leeftijd van het apparaat, vetusteit ?
Dat hangt van de polis af.
Alleszins zinspeelt mijn antwoord op de opm van TS mbt autoverzekering.
Daar speelt de ouderdom ook (economische total loss).
Autoverzekering is ook geen onderhoudsverzekering en dus niet vergelijkbaar met ATAG onderhoudsverzekering.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#20 , 29 sep 2017 02:09

Als gegevens van TS kloppen heeft ATAG m.i. geen poot om op te staan.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Consumenten Koop”