2 kopers, 1 unieke auto

Antigoon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

2 kopers, 1 unieke auto

#1 , 17 sep 2017 09:10

In Engeland aasde ik al een tijdje op een zeldzame classic car die regelmatig op ebay verscheen, maar nooit verkocht raakte wegens minimumprijs niet behaald. Uiteindelijk werd buiten ebay om (op dat ogenblik geen ebay-ad) een koper gevonden die een voorschot van 1.000Pond betaalde maar dan 3 maanden niets van zich liet horen. Ik was intussen in contact gebleven met de verkoper die de koper nog 1 ultieme week gaf op in contact te komen, wat niet gebeurde. Hij heeft mij dan de kans geboden de wagen voor een ultiem bod dat ik deed. Helaas heeft hij op geen enkele manier de eerste verkoper ontbonden van de koop, waardoor die 10 dagen later, en 4 dagen voordat ik hem effectief ging ophalen (datum was afgesproken), hem toch zelf is komen halen omdat hij er lucht van had gekregen dat er andere kapers op de kust kwamen, en ten tweede omdat hij het geld toen pas bij elkaar had gekregen. Hoe hij aan dat geld kwam, zou later blijken. Ik heb wel mijn voorschot teruggekregen. Alle contact in deze verliep via email.

Ik had toen geen zin in een juridisch trekspel, de andere was eerst, hij was hem komen halen. Zou ik toen een kans gemaakt hebben? Deel twee van het onwaarschijnlijke verhaal is dat die koper zijn classic car collectie gebruikte als dekmantel en witwaspraktijk voor een marihuanakwekerij die hij blijkbaar leidde, eentje met 5.000 planten en meer dan een miljoen pond verkoop PER JAAR. Zijn grotendeels met drugsgeld betaalde classic car collectie is in beslag genomen en zal openbaar verkocht worden. Nu is het voor mij wat laat om de wagen rechtsmatig te bekomen (mits betaling van het restbedrag) vermoed ik? De misgelopen koop datert van april 2015.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 17 sep 2017 22:15

Je bent indertijd akkoord gegaan met de annulatie door niet gereageerd te hebben na de terugbetaling van t voorschot. t Zal in de UK ook wel niet lukken om een verbeurdverklaarde wagen uit de verkoop te halen. Dus best bieden tijdens de verkoop.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”