herstelling binnen garantie tweedehands motor

dimid
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herstelling binnen garantie tweedehands motor

#1 , 12 sep 2017 17:54

Ik heb een begin april een tweedehands motor gekocht bij een erkende dealer en op de factuur staat een garantie voor 1 jaar.

Nu blijkt dat er een probleem is met mijn voorvork/vering. Ik heb dit laten vaststellen door een andere/erkende dealer als onafhankelijke partij.

deze zou vervangen moeten worden. Het bestek van de onafhankelijke partij komt neer op een kleine 900 euro.

Kan ik de kost van de herstelling verhalen op de verkoper? Op de factuur zelf staat niet meer uitleg over wat de garantievoorwaarden inhouden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 sep 2017 19:02

De verkoper mag eisen om – binnen de bepalingen van de garantie – uw moto zelf te (laten) repareren. U mag uw moto niet laten repareren bij een andere garage zonder goedkeuring van de verkoper. Hij moet ermee instemmen dat u hem de factuur van de reparatie bezorgt.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2017 19:53


Kan ik de kost van de herstelling verhalen op de verkoper? Op de factuur zelf staat niet meer uitleg over wat de garantievoorwaarden inhouden

.
Zou dit niet wat te simpel zijn ????

Zoals asperger reeds schreef moet je eerst bij de verkoper gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”