Dat gaat u niets verder brengen, de prijs van €484 btw incl is niet geloofwaardig.
Voor een kleine wagen kan dit een realistische offerte zijn. Tegenwoordig lachen de verderlers niet meer met dit soort cowboygedrag waarbij klanten verkeerd geïnformeerd worden (al dan niet met opzet). Klantenservice is topprioriteit. Ik heb ooit een commerciële tegemoetkoming (korting op volgende onderhoud) gekregen, omdat mijn garage me niet gebeld had na de herstelling van mijn wagen om te vragen of alles in orde was. "Het merk" belde me met de uitleg "Mijnheer, we zien dat uw wagen onlangs gerepareerd werd bij garage X. Mogen we enkele vragen stellen?" Eén van die vragen was: Heeft de garage u enkele dagen naar de herstelling gevraagd of alles naar wens was. Dat hadden ze dus niet gedaan (had ik ook niet verwacht, alles was ook in orde). Mijnheer aan de lijn "Sorry, daarvoor, mijnheer. Dit zou standaard moeten gebeuren. Aangezien u niet de service gerkegen heeft waar u voor betaald hebt, bieden wij u een korting aan op uw volgende onderhoud."
Enige waar je iets kunt mee bereiken is gaan praten met de garagehouder.
Dat kan je als eerste optie inderdaad proberen, maar als dat niets uithaalt, zou ik toch de importeur / verdeler contacteren om mijn ongenoegen te uiten over het volledig verkeerd informeren ivm de kosten van een herstelling. Als ik puur voor het niet ontvangen van een telefoontje al een (weliswaar kleine) commerciële geste krijg, waarom zou iemand voor zoiets dan niets in return kunnen krijgen?
Maar los daarvan: zonder iets op papier sta je juridisch nergens...