Pagina 1 van 1

Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 11 sep 2017 23:11
door yannickjee
Ik zit met een vervelend voorval. Ik heb op 10 augustus 2016 een abonnement genomen bij Blue-Bike.
Jammer genoeg heb ik maar 1x gebruik gemaakt van hun diensten en hierna de kaart weggegooid en niet meer gebruikt.

Nu krijg ik plots een mail met een betalingsherinnering via email omdat ze mijn abonnement automatisch voor 1 jaar verlengd hebben. Ben ik verplicht dit te betalen ? Ik heb nooit een herinnering gekregen dat het abonnement automatisch verlengt ging worden of iets dergelijks.

Hieronder is mijn aankoopfactuur, hier staat ook niets vermeld van een automatische verlenging.
Afbeelding[/url]

Deze factuur heb ik nu ontvangen:
Afbeelding[/url]

Als ik op de website kijk zie ik ook totaal geen openstaande facturen staan in mijn account, bij contact via mail zeggen ze gewoonweg dat ik het abonnement had moeten afzeggen en dat er nu niets anders opzit dan te betalen.

Afbeelding[/url]

Alvast bedankt voor de hulp!

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 11 sep 2017 23:26
door Franciscus
Misschien eens de algemene voorwaarden lezen?
Binnen de 5 min gevonden.
https://www.blue-bike.be/nl/algemene-voorwaarden

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 01:04
door Bart Vissers
Als je consument bent moet de professionele verkoper wel aantonen dat je expliciet met de algemene voorwaarden akkoord gegaan bent.

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 01:07
door yannickjee
Misschien eens de algemene voorwaarden lezen?
Binnen de 5 min gevonden.
https://www.blue-bike.be/nl/algemene-voorwaarden
Dus dit is genoeg om een automatische verlening te mogen uitvoeren ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit ook nog eens extra vermeld moet worden op het contract of factuur?

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 11:21
door Blaatpraat
Hoe ben je het contract aangegaan?
Via internet, of in een verkoopsruimte?

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 13:00
door yannickjee
Hoe ben je het contract aangegaan?
Via internet, of in een verkoopsruimte?
Ik ben het contract aangegaan via hun website. En zo te zien heb ik wel degelijk het vakje moeten aankruisen dat ik akkoord ga met hun algemene voorwaarden, en dit is de enige plek waar staat dat het contract automatisch verlengt wordt :x Dit staat verder wel nergens vermeld op mijn eerste factuur of iets dergelijks.

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 13:16
door asperger
Je had de voorwaarden dan ook al gelezen....en dat bevestigd!

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 13:16
door Blaatpraat
Belangrijkste conclusie: altijd de voorwaarden lezen, vooral als men expliciet vraagt om hiermee akkoord te gaan, ook al is het een nest kluwen.

Daarnaast, zonder de algemene voorwaarden te lezen, heb ik het direct gevonden op de site zelf:
https://www.blue-bike.be/nl/heb-je-vragen
Punt 6 - Waarom krijg ik een Blue-bike factuur van €12?

Juridisch heb je geen enkel punt. Het zal betalen worden, of onderhandelen om een commerciële geste te verkrijgen.

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 14:02
door yannickjee
Belangrijkste conclusie: altijd de voorwaarden lezen, vooral als men expliciet vraagt om hiermee akkoord te gaan, ook al is het een nest kluwen.

Daarnaast, zonder de algemene voorwaarden te lezen, heb ik het direct gevonden op de site zelf:
https://www.blue-bike.be/nl/heb-je-vragen
Punt 6 - Waarom krijg ik een Blue-bike factuur van €12?

Juridisch heb je geen enkel punt. Het zal betalen worden, of onderhandelen om een commerciële geste te verkrijgen.

Jammer, gelukkig dat het maar om een klein bedrag gaat. Tegen welke termijn moet ik dit bedrag betalen ? Want op de factuur staat er geen specifieke datum... Er staat enkel eerstdaags.

Re: Betalingsherinnering Blue Bike

Geplaatst: 12 sep 2017 14:56
door sloeberken
Een factuur is steeds onmiddellijk te betalen, of er moet een datum opstaan tegen wanneer ze betaald moet zijn.